۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
هند پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا شد| دهلی، لندن را جا گذاشت
بازار گزارش می دهد؛

هند پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا شد| دهلی، لندن را جا گذاشت

طبق گزارش ارایه شده توسط صندوق بین المللی پول ارزش تولید ناخالص داخلی هند از انگلیس بیشتر شد و جایگاه پنجم را در رده بندی دنیا به خود اختصاص داد.

بازار؛ گروه بین الملل: صندوق بین المللی پول در گزارش ارایه شده در اولین روز ماه سپتامبر رده بندی اقتصادهای دنیا بر مبنای بزرگی تولید ناخالص داخلی را ارایه داد. طبق این گزارش در سال ۲۰۲۱ ارزش تولید ناخالص داخلی کشور هند با سرعت بالاتری نسبت به انگلیس رشد کرده است ودر نتیجه این رشد اقتصادی بود که هند توانست جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا را به دست بیاورد و از انگلیس پیشی بگیرد.

این آمار بر مبنای ارزش تولید ناخالص داخلی کشورها در فصل آخر سال ۲۰۲۱ تهیه شده است و نشان می دهد که هند توانسته است بعد از شش سال یک پله در رده بندی جهانی پیشی بگیرد.بر مبنای این مطالعه ارزش تولید ناخالص داخلی کشور هند برابر با ۸۵۴.۷ میلیارد دلار امریکا است در حالیکه ارزش تولید ناخالص داخلی کشور انگلیس به رقم ۸۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

باید در نظر داشت با وجود اینکه ارزش تولید ناخالص داخلی هند از انگلیس بالاتر رفته است ولی تفاوت فاحشی از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی بین این دو کشور وجود دارد.

هم اکنون هند در رده بندی جهانی بعد از امریکا، چین، ژاپن و آلمان جایگاه پنجم را دارد در حالیکه یک دهه قبل جایگاه یازدهم این فهرست به هند اختصاص داشت. مقامات کشور هند بعد از این انتشار این خبر موفقیت اقتصاد هند را نتیجه تلاش تمامی مردم کشور هند خواندند و تاکید کردند که هم اکنون در رده بندی پنج اقتصاد بزرگ دنیا، سه اقتصاد آسیایی وجود دارد و این مساله می تواند نقش مهم و بزرگ آسیا در اقتصاد جهان را به تصویر بکشد.

فایننشال تایمز در این مورد نوشت:« خبر افت جایگاه اقتصاد انگلیس در رده بندی اقتصادهای دنیا در شرایطی مطرح شد که تنش های اقتصادی و سیاسی زیادی در این کشوروجود دارد. تنشهایی که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بالا گرفت و به تدریج مشکلات زیادی را برای اقتصاد این کشور ایجاد کرد. دولت بوریس جانسون در مدیریت تورم در کشور ناتوان بود و همین مساله سبب شد تا هزینه های جاری مردم در این کشور با سرعت زیادی رشد کند. در نتیجه بحران اقتصادی، افت ارزش پول ملی و تنشهای موجود در بازار کار بود که خبرهایی در مورد استعفای او به گوش رسید و مردم امید دارند که نخست وزیر جدید بتواند با درایت و قدرت بیشتری به مدیریت اقتصاد بپردازد و بازار را به سمت رونق بیشتر هدایت کند.»

طبق آمارهای ارایه شده توسط بانک مرکزی کشور انگلیس هم اکنون این کشور در حال تجربه شدیدترین نرخ تورم طی ۴۰ سال اخیر است و ریسک رکود اقتصادی در این کشور بسیار بالا است. افزایش نرخ بهره بانکی برای مبارزه با تورم به خطر رکود در اقتصاد این کشور دامن زده است و بسیاری از کسب و کارها در مورد افت تقاضا و درآمد اعتراض می کنند.

در سوی دیگر این رقابت کشور هند قرار دارد که در سال جاری میلادی با نرخی بالغ بر ۷ درصد رشد خواهد کرد. رشد ارزش سهام در بازار بورس هند در این روزها خبر ساز شده است و افزایش سرمایه گذاری در صنعت فولادسازی باعث شده است تا جایگاه این کشور در عرصه صنعتی هم به سرعت ارتقا پیدا کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha