۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین کشت شد
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین کشت شد

قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، علی اکبری با اشاره به کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در استان مربوط به گل محمدی و زعفران است.

وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی که در سال‌های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده ۸۸ هکتار و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق دارد ۵۴ هکتار است.

اکبری اضافه کرد: همچنین ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و … اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: میزان برداشت گل محمدی ۸۴ تن و زعفران ۱۷۴ کیلوگرم است که امیدواریم با توسعه کشت به زودی به دو برابر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در قزوین برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که موجب جهش تولید این نوع محصولات در استان می‌شود.

اکبری یادآور شد: در سال جهش تولید در تلاش هستیم تا به جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی در استان برسیم.

وی با بیان اینکه قزوین زمینه مستعدی در کشت گیاهان دارویی دارد، اظهار داشت: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

اکبری گفت: با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می‌توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم که در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha