۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
نمودار مثبت چک‌های وصولی در یزد| بازار یزد به اوراق بهادار اطمینان دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نمودار مثبت چک‌های وصولی در یزد| بازار یزد به اوراق بهادار اطمینان دارد

یزد- زاده رحمانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بیش از ۹۰ درصد چک یزدی‌ها به لحاظ تعداد و حدود ۸۵ درصد آن‌ها به لحاظ مبلغ در خردادماه وصول شده است.

محمد زاده رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این روند مثبت همچنان ادامه دارد به طوری که در تیرماه در مقایسه با خرداد سال جاری، شاهد افزایش ۶ درصدی در نسبت مبلغ چک های وصولی به مبلغ کل چک های مبادله ای استان و افزایش ۳ درصدی در نسبت تعداد چک های وصولی به تعداد کل چک های مبادله ای استان هستیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر و ماه های ابتدای سال، همواره با این خبر ناخوشایند مواجه می شدیم که یزد دارای رتبه های اول چک برگشتی در کشور است که البته یکی از دلایل اصلی آن، واقع شدن در چهار راه مبادلات تجاری ایران و پذیرش چک شهروندان سایر استان ها توسط فروشندگان و تجار یزدی بود.

به گفته زاده رحمانی، درصد زیادی از چک های برگشتی که در بانک های یزد به علت کسر یا فقدان موجودی برگشت می خورد، چک های صادره از بانک های شهرستان های دیگر است.

این کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار افزود: ۲ درصد اقتصاد کشور از یزدی هاست ولی ۶ درصد کل چک های کشور در این استان مبادله می شود که این بیانگر نقش چک در مبادلات تجاری آن و اطمینان بازار یزد به این ورق بهادار است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یادآور شد: گرچه شاهد رشد شاخص تعداد و همچنین مبلغ چک های وصولی در یزد بوده ایم، ولی برخی منتقدان سیاسی و عامه گرایانه همچنان با تیترهای منفی در صدد زیر سئوال بردن فضای کسب ‌و کار استان هستند.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha