۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

افزایش بهره‌وری در تولید دام با جایگزینی خوراک دام داخلی
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

افزایش بهره‌وری در تولید دام با جایگزینی خوراک دام داخلی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای افزایش بهره‌وری در تولید دام باید خوراک بومی با قیمت مناسب‌ جایگزین کنیم و در این بخش نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌های تولیدی اهمیت دارد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صنعت دام و طیور، یک حوزه مهم در بخش تامین امنیت غذایی کشور است، گفت: بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها بیشترین فشار در حوزه تولید به صنعت دام و طیور وارد شد، اما تولیدکنندگان با غیرت پای تامین امنیت غذایی ایستادند.

ساداتی نژاد گفت: با وجود تلاش‌هایی که در حوزه نقدینگی، مازاد تولید، آزادسازی صادرات، خرید تضمینی داشتیم باز هم تولیدکنندگان از اردیبهشت تا به امروز با چالش‌های بسیاری درگیر بودند و امیدواریم به زودی از این مشکلات عبور کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی، تامین خوراک دام را در رشد این صنعت مهم عنوان کرد و گفت: می توانیم خوراک جایگزین داخلی با قیمت مناسب‌تر را با افزایش بهره‌وری جایگزین کنیم و در این بخش نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌های تولیدی اهمیت دارد.

ساداتی نژاد گفت: رتبه‌بندی حدود ۸۰۰ کارخانه تولید خوراک دام انجام شده که ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن خوراک را دارد.

ساداتی نژاد با اشاره به تاکید رییس جمهور درباره حرکت به سمت خودکفایی محصولات اساسی، گفت: تلاش داریم که به مرز خودکفایی برسیم و کشت سبزی و صیفی را از زمین باز به گلخانه منتقل کنیم، برای تحقق این مهم در فاز اول نیاز است که ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم این در حالی است که موجودی گلخانه در کشور ۲۳ هزار هکتار است بنابراین حدود ۸۰ هزار گلخانه جدید نیاز داریم که شهرک‌های گلخانه‌ای ایجاد کنیم و فضای باز را به سمت محصولات راهبردی گندم، جو و دانه‌های روغنی هدایت کنیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha