۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
 قیمت توافقی خرید انگور در خراسان شمالی مشخص نشده است
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی:

قیمت توافقی خرید انگور در خراسان شمالی مشخص نشده است

گرگان- یزدانی، معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی قیمت توافقی خرید انگور در سال گذشته را کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون قیمتی برای در سال جاری تعیین نشده است.

مهدی یزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار بر این است تا یک مرکز خرید انگور در منطقه خندق لوی شهرستان بجنورد و پیش بینی می شود یک مرکز نیز در منطقه مهمانک شهرستان مانه و سملقان راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: خرید انگور به صورت توافقی صورت خواهد گرفت و انگور خریداری شده نیز از نوع کلاهداری خواهد بود.

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چرا فقط برای خرید کلاهداری ورود می شود، بیان کرد: از آنجاییکه انگور کلاهداری جزو میوه های تازه خور است اگر برای خرید آن اقدام نشود، احتمال فساد آن وجود دارد.

وی افزود: میزان تولید انگور کشمشی در این استان زیاد است اما مقدار زیادی به صورت تازه خوری مصرف و مابقی آن تبدیل به کشمش می شود.

یزدانی ادامه داد: با توجه به توان محدود تشکل های تعاون روستایی نسبت به خرید انگور تولیدی استان یک مرکز خرید در خراسان شمالی راه اندازی شده و مقدار ۱۵۰ تن انگور کلاهداری خریداری کرده است.

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی قیمت توافقی خرید انجام شده در سال گذشته کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: رقمی برای خرید انگور سال جاری تاکنون تعیین نشده است.

وی بیان این نکته که انگورهای خریداری شده به کارخانجات فرآوری آبمیوه گیری در داخل استان اراسال می شود، افرود: همچنین این محصول به استان سمنان ارسال می شود

یزدانی ضمن یادآوری این مطلب که ۹۰ درصد از انگور تولیدی این استان کشمشی و مابقی کلاهداری است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ تن انگور از تاکستان های استان برداشت شود.

به گفته معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی، به طور معمول از انگور کشمشی برداشت شده از تاکستان های استان، حدود ۲۲ هزار تن کشمش تولید می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت حمایت تجار و بازرگان های بخش کشاورزی، حدود ۴۰ هزار تن انگور از این استان به خارج از کشور صادر شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha