۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
«سامارا» منطقه مهم صنعتی روسیه است/ ظرفیت بالای تولیدی مازندران
در نشست اتاق بازرگانی مازندران مطرح شد:

«سامارا» منطقه مهم صنعتی روسیه است/ ظرفیت بالای تولیدی مازندران

ساری - نایب رئیس اتاق بازرگانی سامارا روسیه گفت: منطقه سامارا از مناطق مهم صنعتی روسیه به شمار می رود و اقتصاد قوی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، الکسیپ پپو روز پنجشنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه این استان دو شهر توریستی و گردشگری دارد یادآور شد: در زمینه گردشگری نیز زیرساخت های خوبی برای تقویت مناسبات و توسعه تجارت داریم.

وی افزود: منطقه سامارا از نظر اقتصادی در روسیه قوی است و ۶۱.۵ درصد نیروی کار دارد و از اینرو از مناطق مهم صنعتی روسیه به شمار می رود.

وی با اظهار اینکه در شرایط مختلف اقتصادی قرار داریم و در تلاش هستیم تا اقتصاد این استان را تقویت کنیم افزود: بیش از دو هزار نیروی متخصص در این منطقه فعالیت می کنند و دانشگاه مهمی در این استان فعال است که جزو ۱۰ دانشگاه برتر روسیه است.

پپو با بیان اینکه ۱۵ درصد اقتصاد روسیه مربوط به این استان است شمار نیروهای متخصص فعال در این استان را دو هزار نفر بیان کرد.

ظرفیت بالای تولیدات کشاورزی در مازندران

محمد چلنگری نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران،نیز با اشاره به ظرفیت های بالای استان در تولید محصولات مختلف از جمله استراتژیک گفت: این استان با جمعیت بیش از سه میلیون نفری در تولید انواع محصولات نظیر برنج، مرکبات، کیوی و غیره رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در عین حال ادامه داد: مازندران در تولید محصولات مانند گوشت سفید و قرمز، ماهیان سردآبی و گرم آبی و انواع ماهیان خاویاری نیز رتبه های برتر را دارد.

کد خبر: ۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha