۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
افزایش تعرفه صادرات محصولات جالیزی

افزایش تعرفه صادرات محصولات جالیزی

وزارت جهادکشاورزی، دو هفته، برای اعلام تعرفه صادرات محصولات جالیزی فرصت دارد.

به گزارش بازار، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با اجرای طرح الگوی کشت، هزینه‌های تولید و مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش می‌یابد گفت: به زودی وزارت جهادکشاورزی، تعرفه صادرات محصولات جالیزی را اعلام می‌کند.

محمد جواد عسکری گفت: محصولات جالیزی، با هدف سود بیشتر، کاشته می‌شود، ولی معمولا به ضرر کشاورزان، و هدر رفت منابع آبی، و نهاده‌های تولید، منجر می‌شود.

رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور نیز گفت: هر ساله بعد از برداشت محصولات جالیزی شاهد آشفتگی در بازار این محصولات هستیم و کشاورزان بدون در نظر گرفتن الگوی کشت و مصرف آب اقدام به کشت محصولات جالیزی می‌کنند و در بیشتر سال‌ها متحمل ضرر شده و حتی هزینه برداشت محصول را هم ندارند.

خسرو کلهر افزود:کشت‌های جالیزی معمولا همراه با ریسک است و کشاورزان با این محصولات در بیشتر سال‌ها دچار ضرر می‌شوند، اما غلات اینگونه نیست و کشاورزان با کشت محصولات اساسی نگران فروش و بازار نیستند.

محمد علی بقایی کارشناس کشاورزی هم گفت: با آمایش سرزمین می‌توان الگوی کشت را بر اساس اقلیم و آب مناطق مختلف کشور انجام داد.

وی با بیان اینکه افزایش عوارض صادرات راهکار برون رفت از تکرار کاشت محصولات جالیزی است، گفت: با صادرات محصولات جالیزی سرمایه کشور یعنی آب ارزان فروخته می‌شود، بنابراین برای صادرات محصولات آب بر، باید پول آب را گرفت.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha