۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
چوپانی از راه دور  با پهباد!
توسط مرکز تحقیقاتی در تگزاس اعلام شد

چوپانی از راه دور با پهباد!

داده های هواپیماهای بدون سرنشین، می توانند سلامت گاوها را دردامداری ها ردیابی کنند.

فرحناز سپهری، خبرگزاری بازار- براساس گزارش در سایت «دروورز» آمده است: دانشمندان مرکز تحقیقات و توسعه الکتریکی A&M AgriLife درآماریلو تگزاس در حال آزمایش فناوری های مختلفی هستند که می تواند مراقبت از حیوانات را آسان تر کند.

برنت اوورمن، مدیر این مرکز، به شبکه رادیویی Texas Farm گفت: ما در تلاش هستیم تا نحوه تشخیص و پاسخ به وضعیت بیماری یا برخی شرایط  بهداشتی دیگر حیوانات را تسریع کنیم. به عنوان مثال: گاوچرانها باید، همه حیوانات را  از لحاظ سلامتی هر روز مورد بررسی قراردهند. اما آیا این امکان است به  نوعی از راه دور، خواه در هواپیمای بدون سرنشین یا باوسیله ای  در ارتفاع زیاد بتوان این کار را انجام داد؟  

محققان در تلاشند تا تعیین کنند که آیا می توان از تکنیک های تصویربرداری، فیلم دیجیتالی و سایر سیستم ها برای شناسایی دام با علائم بیماری یا با عملکرد ضعیف خوراک استفاده کرد.
اوورمن گفت: واقعاً، هدف ما، شناسایی سریع حیوانات زودتر از آنچه ممکن است. شاید به عنوان مثال ما می توانیم این کار را در شب انجام دهیم که تعداد فعالیت انسانی کمتر است.  شواهدی وجود دارد در شب نشان می دهد که ما می توانیم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا سایر تکنیک سنجش از دور این موارد را شناسایی کنیم.  
یک تکنیک مورد آزمایش، شامل ترموگرافی از طریق پهپاد است. این روش برای شناسایی حیوانات بیمار، با ارزیابی درجه حرارت بدنشان انجام می شود. ترموگرافی به دمای سطح نگاه می کند و می تواند از فاصله دور چندین حیوان را  به طور هم زمان با کمک هوش مصنوعی مورد بررسی قرار دهد.

اوورمن گفت: در دامداری ها می توانید دوربین های فیلمبرداری دیجیتالی را در ارتفاع قرارداده و به طور مداوم رفتار آنها را کنترل کنید. یک مورد که ما در حال بررسی آن هستیم این است که چه نشانه های رفتاری را می توان از یک حلقه ویدیوی دیجیتال استخراج کرد تا مشخص شود که آیا یک حیوان به طور مداوم غذا می خورد یا خیر.
همچنین دوربین ها داده های زیادی را ضبط می کنند و از هوش مصنوعی برای مرتب سازی تصاویر استفاده می شود. اگرچه این تحقیقات در مراحل اولیه است، اما می تواند روزی در یک مزرعه در راستای نظارت بر سلامت و رفتار گاوها مورد استفاده قرار گیرد. وی گفت: من فکر می کنم کل کشاورزی به این سمت حرکت می کنند و ایده اصلی در اینجا پهپاد نیست، به خودی خود، این سنجش از دور و آنالیز داده است که با آن همراه هستند.  
 

کد خبر: ۱۷٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha