۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
یزدی‌ها آماده سرمایه گذاری در سواحل مکران هستند
نماینده مردم اردکان در مجلس:

یزدی‌ها آماده سرمایه گذاری در سواحل مکران هستند

یزد- نماینده مردم اردکان در مجلس، سرمایه گذاران یزدی حاضرند در سواحل مکران سرمایه گذاری کنند اما درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده و مالیات فعالیت آن‌ها باید به استان یزد بازگردد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا دشتی، شنبه شب در دیدار فعالان اقتصادی شامل صنعتگران، بهره برداران معدنی، اصناف و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت در استانداری یزد بر ضرورت توجه دولت به برنامه هفتم توسعه و تحقق ۸۰ درصد از این برنامه در سالهای پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق برنامه ها بدون توجه به جایگاه فعالان اقتصادی دشوار است اما به نظر می رسد که هنوز اعتقادی به این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به بخش خصوصی اعتماد و اعتقاد داشته باشند. به رغم تاکید مقام معظم رهبری به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی ها به نظر می رسد که این اعتماد و اعتقاد وجود ندارد در حالی که این گفتمان باید نهادینه شود تا کشور از بن بست اقتصادی خارج شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی حوزه اقتصاد در همه دنیا امتحان خود را پس داده است، گفت: اگر برای توسعه صنعتی استان به دلایل زیست محیطی محدودیت هایی وجود دارد، سرمایه گذاران یزدی حاضر هستند در سواحل مکران سرمایه گذاری کنند اما درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده و مالیات فعالیت آنها باید به استان یزد بازگردد.

دشتی همچنین به اقتصاد تعاونی ها اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت های تعاونی برای مردمی کردن اقتصاد از ضروریات است چرا که در این صورت که مردم در کنار صنعت قرار می گیرند و در صورتی که مردم با ایجاد تعاونی ها از عواید اقتصادی توسعه صنعتی برخوردار شوند، روند توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین بر ضرورت توسعه صنایع پایین دستی به جای صنایع سنگین و بالا دستی در اردکان تاکید کرد و افزود: نیاز به صنایع پایین دستی همواره مطرح شده اما در حد شعار باقی مانده است و حتی یک واحد صنعتی پایین دستی نیز ایجاد نشده است.

وی بر ضرورت جابجایی شهرک صنعتی اردکان که در مجاورت منطقه مسکونی قرار دارد، تاکید کرد و افزود: شهرستان اردکان به شهرک صنعتی دوم با فاصله از منطقه مسکونی نیاز دارد و مورد تاکید مسئولان شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته و عنایت وزارتخانه را می طلبد.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha