۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
خصولتی‌ها کارفرمایان را فلج کرده‌اند| صدور مجوز واگذاری معدن برای اجرای خط انتقال آب از دریا
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه یزد:

خصولتی‌ها کارفرمایان را فلج کرده‌اند| صدور مجوز واگذاری معدن برای اجرای خط انتقال آب از دریا

یزد- نماینده مهریز، ابرکوه، خاتم، مروست، بافق و بهاباد در مجلس، اقتصاد مبتنی بر مدیریت خصولتی را اقتصادی نادرست دانست و گفت: خصولتی‌ها کارفرمایان را فلج کرده و امکان رقابت را از آن‌ها گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا صباغیان، شنبه شب در دیدار فعالان اقتصادی شامل صنعتگران، بهره برداران معدنی، اصناف و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت در استانداری یزد، ارکان اقتصاد را بر سه محور کارفرما، کارگر و دولت استوار دانست و اظهار داشت: هر چند حذف خصولتی ها شدنی نیست اما تا حل نشود مشکل اقتصاد حل نخواهد شد. نقش دولت در اقتصاد نظارتی است و نباید سهامدار باشد وگرنه چرخ اقتصاد درست نخواهد چرخید.

وی با بیان اینکه کارگر به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: یکی از ارکان حمایت از کارگران، ایجاد و حمایت از تشکل کارگری است و باید هم‌شأن با کارفرمایان به آنها توجه شود چرا که در صورت ضایع شدن حق آنها، امکان رشد و توسعه وجود ندارد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد درباره مشکلات صنعتی حوزه انتخابیه خود بر توجه و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی تاکید کرد و افزود: بخش بهمن شهرستان ابرکوه با فعالیت چندین کارگاه بلوک زنی و دو سوم وسعت و یک سوم جمعیت شهرستان هنوز شهرک صنعتی ندارد.

وی با اشاره به افتتاح واحد معدنی در شهرستان مروست به ضرورت تامین آب و گاز برای معدن اسمالون تاکید کرد و افزود: با توجه به فعالیت معدن سرب و روی در منطقه بهادران شهرستان مهریز، لازم است که در این منطقه نیز شهرک صنعتی ایجاد شود و در کنار آن شهرک های صنعتی مهریز نیز مورد توجه قرار گیرند.

صباغیان، خواستار عدم صدور مجوز برای معدن همیجان در شهرستان بهاباد به عنوان ییلاقی ترین و بهترین منطقه آب و هوایی این شهرستان شد و افزود: در صورت صدور این مجوز، همه ظرفیت های طبیعی منطقه از بین خواهد رفت.

وی همچنین به آماده بهره برداری بودن دو واحد صنتی در شهرستان بافق از سوی بخش خصوصی و سرگردانی آنها برای دریافت مجوز بهره برداری اشاره کرد و خواستار تسریع در این امر شد.

نماینده مردم خاتم در مجلس با اشاره به محرومیت این شهرستان به نبود سرمایه گذار برای بهره برداری از ظرفیت های این شهرستان اشاره کرد و خواستار جلب توجه سرمایه گذاران به این منطقه محروم شد.

صباغیان با تاکید بر اینکه همه فعالان اقتصادی برای ادامه فعالیت نیازمند آب هستند، بر آمادگی آنها برای بهره برداری از آب دریای عمان برای توسعه صنعتی استان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند کمک دولت نیست بلکه می توان با واگذار معدن به یکی از شرکت های بزرگ هزینه اجرای خط انتقال را تامین کرد تا مشکل صنعت نیز حل شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha