۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
دستگاه‌های دولتی موظف به استخدام ۳ درصدی معلولان هستند
رئیس سازمان بهزیستی:

دستگاه‌های دولتی موظف به استخدام ۳ درصدی معلولان هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق قانون حمایت از معلولان، دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند ملزم به اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدامشان به معلولان هستند.

به گزارش بازار، علی محمد قادری در برنامه صف اول افزود: طبق قانون حمایت از معلولان، دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند ملزم به اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدامشان به معلولان هستند. آزمون‌های استخدامی هر سال برگزار می‌شود و امتیاز جذب افراد دارای معلولیت درسازمان بهزیستی در حال انجام است.

وی ادامه داد:در یکسری از کد رشته‌هایی که متناسب با جذب در شهرستان‌های استان‌ها است گاهی جذب اتفاق نمی‌افتد، ‌ طبق آمار از سه درصد حدود ۱/۲ درصد جذب اتفاق اتفاده‌ است.

قادری گفت: ۱۴ دستگاه در حوزه استخدام می‌بایست انجام عملکرد داشته باشند، با سازمان اداری و استخدامی جلسه خیلی خوبی داشتیم و مصوب شد حد نصاب استخدام به ۸۰ درصد برسد، ‌ تا قبل از این حد نصاب استخدام به صورت صد درصد بود الان تا ۸۰ درصد نمره و امتیاز را سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته است که انشاءالله فضای ورود افراد دارای معلولیت در حوزه‌های اداری و تخصصی کشور باز باشد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: افرادی که از بدو تولد دارای معلولیت هستند با توجه به استعداد و عملکردشان در سازمان بهزیستی شناسایی و برای استخدامشان تمام تلاشمان را بکار می‌بندیم. از رسانه ملی درخواست حمایت از این عزیزان را داریم. افراد دارای معلولیت در پارالمپیک، کنکور و مباحث فرهنگی هنری شرکت می‌کنند و به فضل الهی امسال که زیر هزار رتبه کنکور را اعلام کردند بیش از ده نفر افراد دارای معلولیت بودند؛ لذا توجه دستگاه ها، ‌ مجموعه‌ها و آن‌هایی که می‌توانند از سازمان بهزیستی حمایت کنند برای کشف استعدادها و پیگیری و رهگیری و به هنگام شدن و به نتیجه رساندن آن‌ها یک امر بسیار ضروری است.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha