۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
گرجستان به هاب بزرگ مبادلات و صرافی های ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد
با انتشار خبری رسمی اعلام شد

گرجستان به هاب بزرگ مبادلات و صرافی های ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد

دولت گرجستان از برداشتن قدم هایی موثر برای پذیرفتن مقررات رگولاتوری اتحادیه اروپا در خصوص دارایی های دیجیتال و تصمیم این کشور برای تبدیل شدن به هاب مبادلات رمزارزی میان آسیا و اروپا خبر داد.

به گزارش بازار، دولت گرجستان از برداشتن قدم هایی موثر برای پذیرفتن مقررات رگولاتوری اتحادیه اروپا در خصوص دارایی های دیجیتال و تصمیم این کشور برای تبدیل شدن به هاب مبادلات رمزارزی میان آسیا و اروپا خبر داد.

بر اساس این گزارش، «لوان داویتاشویلی» وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر گرجستان طی گفتگو با روزنامه «نیوز جرجیا» ضمن اعلام رسمی این خبر گفت که پیش نویس های مربوط به مقررات رگولاتوری مربوط به فعالیت شرکت ها و صرافی های رمزارزی تنظیم و برای بررسی به پارلمان گرجستان ارسال شده است.

وی همچنین ضمن ابراز اطمینان نسبت به تصویب طرح دولت گرجستان در پارلمان این کشور گفت که اصلاحات احتمالی نیز در جریان نشست مشترک دولت و پارلمان در فصل پاییز بررسی و اعمال خواهند شد.

داویتاشویلی اظهار داشت که همه این لوایح، به منزله اصلاحیه‌ای برای قوانین موجود است که مقدمات همگرایی قوانین گرجستان را با تعدادی از دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا مرتبط با رمزارزها فراهم می‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد گرجستان، برخی از این موارد عبارتند از:

-دستورالعمل خدمات پرداخت (PSD۲)، که مشتریان صرافی را ملزم می کند قبل از خرید رمزارز، اطلاعات اضافی مربوط به تراکنش های خود را ارسال نمایند

-دستورالعمل الزامات سرمایه (CRD)، که نهادهای رگولاتوری مالی را ملزم می‌کند تا معیارهای خاصی را هنگام ارزیابی صدور جواز کسب شرکت های فعال در زمینه رمزارزها رعایت نمایند

-دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP)، که به نحوه ارتباط صرافی‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی با یکدیگر و نظارت بر تراکنش‌های مشتریان برای نقل و انتقالات یا معاملات مشکوک مربوط می‌شود.

داویتاشویلی همچنین در خصوص این مقررات جدید توضیح داد که این بدان معنی است که معامله گران ارزهای دیجیتال مستقر در گرجستان می توانند از حقوق قانونی جدید برخوردار شوند و این اقدامات به دولت و مجریان قانون کمک می کند تا نسبت به عدم استفاده از رمزارز در فعالیت های مربوط به پولشویی یا تامین مالی تروریسم اطمینان حاصل شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha