۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
حجم آب دریاچه ارومیه ۴۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

حجم آب دریاچه ارومیه ۴۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت

ارومیه - مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه پنج میلیون و ۹۰ میلیارد مترمکعب است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش بازار به  نقل از ستاد احیای دریاچه ارومیه، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین آمار به دست آمده از وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز سطح آب دریاچه به میزان یک هزار و ۲۷۱ متر و ۸۵ سانتی متر رسیده و در مقایسه با تراز یک هزار و ۲۷۱ متر و ۷۱ سانتی متری سال گذشته در زمان مشابه با افزایش روبرو هستیم.

وی با اشاره به افزایش وسعت دریاچه بیان کرد: وسعت دریاچه در این زمان به بیش از سه هزار و ۲۰۱ کیلومترمربع و ۵۰ متر کیلومتر مربع رسیده در حالی که این رقم در سال گذشته در زمان مشابه سه هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع و ۱۴ متر کیلومتر مربع  ثبت شده بود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: همچنین حجم آب موجود در دریاچه نسبت به سال گذشته از چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب به پنج میلیارد و ۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

سرخوش با اشاره به میانگین دراز مدت تراز، وسعت و حجم آب موجود در دریاچه افزود: به ترتیب این ارقام یک هزار و ۲۷۴ متر و ۶۴ سانتی متر، چهار هزار و ۵۱۱ کیلومتر و ۹۲۰ مترمربع و ۱۶ میلیارد و چهار میلیون متر مکعب ثبت شده است.

کد خبر: ۱۷٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha