۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
طرح پایلوت سبک‌سازی نفت فوق سنگین برای اولین بار در صنعت نفت رونمایی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح پایلوت سبک‌سازی نفت فوق سنگین برای اولین بار در صنعت نفت رونمایی شد

خرمشهر- مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: طرح پایلوت سبک‌سازی نفت فوق سنگین به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان برای اولین بار در صنعت نفت رونمایی شد.

عبدالله عذاری اهوازی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه این شرکت یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی خاورمیانه با کشور همسایه را در اختیار دارد افزود: افزایش تولید و استخراج نفت از میدان های مشترک نفتی از مهمترین سیاست‌های با اهمیت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز اروندان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: باید با اتخاذ تصمیمات کارآمد و قابل اجرا و همچنین با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل و بهینه‌سازی هزینه‌های تولید، بهره‌برداری سریع‌تر از میدان‏های نفتی مشترک و سایر میدان‌های حوزه غرب کارون را شتاب دهیم.

وی عنوان کرد: قطعا پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان ها و شرکت های علمی و دانش بنیان صنعت نفت نعمتی بزرگ و بال‌های توانمند شرکت های نفتی هستند و این مجموعه ها می‌توانند با بررسی دقیق پژوهش‌ها و به نتیجه رساندن تحقیقات و با دستیابی به نتایج مطلوب به افزایش تولید از میادین حوزه غرب کارون کمک فراوانی در تولید ایده‌آل به شرکت نفت و گاز اروندان کنند.

عذاری اهوازی با اشاره به اینکه افزایش استخراج نفت با کیفیت برای کشور امری ضروری است افزود: پژوهشگاه صنعت نفت از سال ۱۳۹۹ برای حل مشکل نفت دارای API بالا از میدان نفتی آزادگان یک پروژه پژوهشی سرمایه‌ای را آغاز کرده است که پیش از دولت سیزدهم، روند اجرای پروژه تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با اتخاذ تصمیمات مهم و حمایتی شرکت نفت و گاز اروندان کارهای پژوهشی این طرح شتاب بیشتری به خود گرفته تا اینکه در شهریور سال جاری از نمونه اولیه و آزمایشی در مقیاس کوچک خط تولید سبک سازی نفت فوق سنگین برای اولین بار در صنعت نفت توسط این شرکت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

عذاری اهوازی ادامه داد: امیدواریم با انتخاب یک سرمایه گذار خوب این طرح پژوهشی هر چه سریعتر منجر به ساخت و استفاده میدانی شود تا نقش کلیدی این پروژه مهم که سبک سازی نفت کشور را به همراه خواهد داشت رقم زده شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان از سرمایه گذار مربوط به این طرح ، حمایت همه جانبه ای را با هدف تحقق چشم اندازهای تعیین شده صنعت نفت در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha