۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
شناورسازان مسافربری تسهیلات اقساطی تعمیرات و نوسازی دریافت می‌کنند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

شناورسازان مسافربری تسهیلات اقساطی تعمیرات و نوسازی دریافت می‌کنند

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارائه تسهیلات تعمیر شناورهای مسافری در کشتی سازی‌های داخلی و الحاق آنها به چرخه خدمات قبل از پیک سفر دریایی در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در خصوص مصوبات نشست اخیر معاون امور دریایی سازمان بنادر با مالکان شناورهای مسافری استان هرمزگان که در بندر شهیدحقانی برگزار شد، اظهار داشت: درخواست مالکان شناورهای مسافری حول سه محور ارائه تسهیلات برای خرید، تعمیر و نوسازی ناوگان و همچنین اصلاح قیمت بلیط و نیز پرداخت یارانه سفر برای افراد مشمول از سوی دستگاه‌های دولتی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست هماهنگی‌هایی شد که تا یک ماه آینده سازوکارهایی ایجاد شود که سازندگان داخلی به‌صورت اقساطی تعمیرات مورد نظر شناورها را با قیمت مناسب انجام دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان این کار را اقدامی مهم در راستای سرعت بخشی و الحاق شناورها به ناوگان مسافری تا قبل از رسیدن به اوج سفرهای دریایی در استان هرمزگان دانست.

عباس‌نژاد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست به ارائه یک طرح مناسب برای ساخت شناورها با استانداردهای لازم و قیمت مناسب اشاره کرد و گفت: آنچه مدنظر است شناورسازان داخلی با امکانات موجود نسبت به ساخت شناورهای مسافری باقیمت مناسب اقدام کرده به گونه‌ای که خریداران نیز توان بازپرداخت آن را از محل تسهیلات وجوه داشته باشند.

عباس‌نژاد، در خصوص درخواست دیگر مالکان مبنی بر افزایش نرخ بلیط شناورها نیز گفت: دستورالعمل مصوب شورای عالی هماهنگی‌ ترابری کشور لازم است فعال شود و در این راستا همه مسئولان و دستگاهای دولتی و مناطق آزاد و دانشگاه نیز حمایت و مشارکت‌ داشته باشند تا خللی در امر خدمات رسانی به وجود نیاید.

وی گفت: مالکان شناورها نباید متحمل هزینه‌های مترتب از یارانه‌های بلیط افراد مشمول شوند و باید سازوکاری ترسیم شود تا این یارانه توسط بخش های دولتی محقق شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ترسیم این سازوکار ضمن جلوگیری و مرتفع کردن دغدغه مالکان از تحمیل هزینه‌های مترتب از یارانه، مالکان این هزینه‌ها را برای تعمیر و رفع مشکلات فنی شناورها و همچنین پرداخت حقوق و مزایای خدمه صرف کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha