۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کیفیت بتن پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در زنجان کنترل می‌شود
رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی زنجان:

کیفیت بتن پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در زنجان کنترل می‌شود

زنجان- رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: کیفیت بتن تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان توسط آزمایشگاه‌های ذیصلاح کنترل می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،احسان ذبیحیان گفت: با توجه به اهمیت نظارت صحیح بر عملیات اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان، برنامه ریزی لازم قبل از شروع پروژه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، شرکت‌های طراح و ناظر با حضور مجرب‌ترین مهندسان استان تشکیل و پروانه اشتغال مهندسی برای آنان صادر شده است، ابراز داشت: تصمیم اداره کل مبنی بر واگذاری نظارت پروژه‌ها تنها به شرکت‌های حقوقی بوده تا هم ارایه خدمات بهتری در زمان اجرا صورت پذیرد و هم از خدمات آنها بعد از اتمام پروژه ها استفاده شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: لایه‌های متعدد نظارت، در این پروژه‌ها تعریف شده است و با حضور ناظران مقیم در محل اجرای پروژه، تمام مراحل انجام کار تحت نظارت ناظران حقوقی انجام می‌گیرد.

نظارت بر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط مهندسان مجرب انجام می‌شود

ذبیحیان تاکید کرد: کارگزار پروژه‌ها و همکاران اداره کل راه و شهرسازی نیز لایه بعدی نظارت هستند و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نظارت مضاعف بر عملکرد شرکتهای حقوقی دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت بتن تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط آزمایشگاه‌های ذیصلاح کنترل می‌شود، افزود: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان مورد تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و دستگاه نظارت پروژه‌ها موظف به کنترل موارد است. طبق گزارش واصله این سختگیری به گونه ای بوده که حتی در موردی مصالحی که دارای گواهینامه استاندارد بوده بدلیل نقص در مشخصات فنی بدستور دستگاه نظارت از کارگاه خارج شده و اجازه استفاده از آن داده نشده است.

ذبیحیان گفت: جهت کنترل کیفیت بتن تولیدی، با هماهنگی دستگاه نظارت عوامل آزمایشگاه‌های تشخیص صلاحیت شده در محل حاضر شده و نمونه برداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به صلاحیت آزمایشگاه‌هایی که در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان خدمات لازم را ارائه می‌دهند، ادامه داد: در این راستا آزمایشگاه‌هایی انتخاب شده‌اند که علاوه بر داشتن پروانه اشتغال مهندسی، در زمینه آزمایشگاه، امتیاز لازم را در ارزیابی کمیته بازدید نظارت عالیه آزمایشگاه‌ها اخذ کرده اند.

اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای با کیفیت پروژه‌ها از همکاری سازمان‌ها استقبال می‌کند

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، ادامه داد: کمیته بازدید نظارت عالیه متشکل از نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان است که به صورت سرزده و دوره‌ای از تمام آزمایشگاه‌ها بازدید کرده وبا دقت زیاد و مطابق فرم‌های مربوطه آزمایشگاه‌ها را از لحاظ کیفی ارزیابی می‌کنند.

ذبیحیان متذکر شد: این ارزیابی به صورت جامع بوده و علاوه بر بررسی تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبره بودن آنها، مطابقت روش انجام آزمایش با استاندارد مربوطه کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های منتخب علاوه بر کنترل کیفیت بتن، در زمینه بررسی مصالح واقع در «بچینگ بتن» و ارایه طرح اختلاط در این پروژه‌ها همکاری می‌کنند، افزود: با توجه به حجم گسترده عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، همکاری تمام سازمانها و ادارات مرتبط در حوزه نظارت، از جمله اداره استاندارد، فارغ از بوروکراسی اداری و با هدف ارتقا کیفیت اجرا ضروری بوده و اداره کل راه و شهرسازی از همکاری آنها استقبال می‌کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha