۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
دریافت ویزای کنیا بدون مراجعه حضوری
سفیر کنیا در ایران اعلام کرد

دریافت ویزای کنیا بدون مراجعه حضوری

سفیر کنیا در ایران گفت: ایرانیان ویزای ورودی به کنیا را بدون مراجعه حضوری دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، ‌ جاشوا گاتیمو آگوتا، سفیر کنیا در ایران، در کارگاه بین المللی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و قاره آفریقا گفت: دولت کنیا برای گسترش روابط تجاری و تسهیل ورود، ویزا برای ایرانیان را بدون مراجعه حضوری صادر می‌کند. قدم دوم برای گسترش روابط تجاری، ارائه اختیار به یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران است، تا هر هفته حداقل ۳ پرواز به سمت کنیا داشته باشد.

جاشوا گاتیمو آگوتا با اشاره به ارتباط نزدیک فرهنگی بین دو کشور برای انجام تجارت گفت: دستور کار اصلی کشور کنیا آزاد شدن سرمایه گذاری برای تولید در کشور است که از این طریق تجار ایرانی می‌توانند به بازارهای اطراف ما دسترسی پیدا کنند. همچنین با توجه به روند ایجاد مسکن ارزان در کنیا فرصت مناسبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی فراهم شده است. در تامین امنیت غذایی و تمرکز بر کشاورزی نیز، با توجه به تمرکز ایران بر کشت فرا سرزمینی، کنیا از این کشت استقبال می‌کند. همچنین، در حوزه خدمات سلامت به دلیل برتری ایران و مطلع نبودن جامعه کنیا از این موضوع، می توانیم همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.

سفیر ایران در کنیا که در این کارگاه حضور داشت، گفت: طی ۵۰ سال گذشته که روابط دیپلماتیک را با کنیا آغاز کردیم زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور انجام شد. حدود یک سال و ۷ ماه قبل زمینه را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این کشور فراهم کردیم. نمایشگاه دائم محصولات ایرانی در این کشور ایجاد شد و کمتر از ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد، که بر روی مصالح ساختمانی متمرکز است.

وی افزود: اگر پرواز مستقیم به کنیا شکل بگیرد فرصت بسیار مناسبی برای تجار ایرانی خواهد بود. مسئله موضوع پرداخت مستقیم بین بانکی هم به زودی حل می‌شود.

سفیر ایران در کنیا با اشاره به فرصت‌های مناسب تجاری در کنیا بیان کرد: از تولید کنندگان ایرانی درخواست دارم به دنبال ورود و کشف بازارهای کنیا باشند، چرا که فرصت‌های بسیار مناسبی برای ایرانی‌ها وجود دارد که کنیایی‌ها هم از آن استقبال می‌کنند. این اتفاق نخواهد افتاد مگر با رفت و آمد و تعامل تا شناخت کافی و درک مناسب بین دو طرف ایجاد شود.

سفیر ایران در کنیا تاکید کرد: نمایشگاه دائمی ایران برای عرصه محصولات کشورمان تاسیس می‌شود. نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی از طریق پلتفرم اینترنتی هم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به بارش باران در کنیا گفت: کنیا محیط مناسبی برای کشت فرا سرزمینی است و محصولات آب بر بوده که می توان از این فرصت به خوبی بهره برد.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha