۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
دولت بدون اتکاء به بخش خصوصی به ساخت و ساز انبوه مسکن نمی‌رسد
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

دولت بدون اتکاء به بخش خصوصی به ساخت و ساز انبوه مسکن نمی‌رسد

جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: دولت بدون اتکاء به بخش خصوصی به ساخت و ساز انبوه مسکن نمی‌رسد، اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند در آینده نزدیک با آسیب‌های غیرقابل جبرانی رو به رو خواهیم شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل مسکن مردم در دیدار با هیات دولت، گفت: از آنجا بخشی از حوزه فعالیت اقتصادی به مسئله مسکن گره خورده است، مسکن مسئله اساسی و کلیدی در کشور محسوب می‌شود لذا اگر مسکن‌سازی در کشور رونق بگیرد علاوه‌بر ایجاد اشتغال، بازار و کسب و کار نیز رونق خواهد گرفت، ضمن آنکه تولید افزایش پیدا می‌کند، اما تولید مسکن در دولت گذشته تقریبا به صفر رسید و به این مهم توجه‌ای نشد بنابراین باید انباشتگی مطالبات مردم در حوزه مسکن را به دلیل این کم کاری دانست.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز کار خود قوانینی مانند "قانون مالیات بر خانه‌های خالی"، "قانون مالیات بر خانه‌های لوکس" و "قانون جهش تولید مسکن" را با هدف کنترل بازار مسکن و اجاره بهابه تصویب رساند و اگرچه دولت اهتمام بسیاری برای ساخت مسکن به صورت انبوه داشت اما موانع بسیاری بر سر راه آن مانند تامین زمین وجود دارد.

وی با بیان اینکه هنوز نقش دولت و مردم در ساخت و سازها مشخص نشده است، ادامه داد: به‌یقین دولت نمی‌تواند بدون اتکاء به توانمندی‌های مردم به ساخت و ساز انبوه برسد بنابراین بخش خصوصی باید باعنوان "مشارکت" وارد کار شود در حالی اکنون با عنوان "پیمانکار" به کار گرفته شده است و تنها در این صورت پروژه انبوه‌سازی مسکن محقق خواهد شد.

جوکار گفت: پیشنهاد می کنم ساخت خانه‌های ویلایی برای مردم را همچون ۴ دهه گذشته داد چراکه ساخت این خانه‌ها آسان‌تر از ساخت آسمان خراش بوده و زودتر به نتیجه می‌رسند و امر اسکان خانواده‌ها را آسان می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت مصالح ساختمانی، بیان کرد: اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند درآینده نزدیک با آسیب‌های غیرقابل جبرانی رو به رو خواهیم شد لذا دولت سیزدهم باید اقدام عاجل در زمینه مسکن‌سازی انجام دهد.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha