۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
گام اول برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان برداشته شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

گام اول برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان برداشته شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی، گفت: گام اول در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان برداشته شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی کشور برای اختصاص تسهیلات ۴۰ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: پس از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، امتیازات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال هستیم. این تفاهم نامه نیز در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان بین بانک ها و صندوق نوآوری و شکوفایی و معاون فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر فقط در سال گذشته حاصل اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان بود، ادامه داد: پس از قانون سال ۱۳۸۹ که در مجلس نهم به تصویب رسید، مجلس یازدهم این قانون مادر را ارتقاء داد و با تصویب ۲۰ ماده قانونی، ۱۱۰ ایراد و مانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان احصاء شد و امتیازات خوبی در حوزه بانکی، مالیاتی، حقوقی و گمرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شد.

وی تصریح کرد: در این قانون اعتبارات خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در ذیل صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده و اعتبار این صندوق به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در این قانون همچنین پیش‌بینی شده که محصولات تولید داخل نباید واردات مشابه داشته باشد تا شرکت‌های داخلی تقویت شوند. همچنین هزینه گمرکی واردات صرف تقویت شرکت‌های داخلی خواهد شد و تخفیفاتی در حوزه سربازی و برپایی دادگاه‌های ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان نیز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این قانون بخش‌های مختلف دولت مکلف هستند زمین‌های مازاد خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند و قطعا نخبگان با مطالعه امتیازات این قانون به سمت فعالیت بیشتر در حوزه دانش‌بنیان خواهند رفت.

منادی سفیدان تأکید کرد: کشور ایران در ۳۰ سال گذشته رشد علمی قابل توجهی داشته و این قانون قطعاً منجر به تولید علم بیشتر خواهد شد و شرایط نخبگان و اساتید دانشگاه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha