۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
پیش‌بینی خرید تضمینی ۸ هزار تن‌ کلزا در آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

پیش‌بینی خرید تضمینی ۸ هزار تن‌ کلزا در آذربایجان‌غربی

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برآوردهای انجام شده، پیش بینی می شود امسال هشت هزار تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشت کلزا شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کلزا را می توان یکی از محصولات استراتژیک کشور دانست که به کشاورزان استان پیشنهاد می کنیم در کنار گندم و جو، کشت کلزار را در دستور کار خود قرار دهند تا محصولات بیشتری از مزارع خود برداشت کنند.

وی، شهرستان های پلدشت و بوکان را قطب تولید کلزا در استان دانست و گفت: شهرستان پلدشت با کشت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی رتبه نخست را از آن خود کرده و شهرستان بوکان نیز در کشت این محصول رتبه دوم استانی را دارد.

جلیلی، آذربایجان غربی را از مراکز بسیار مستعد در تولید کلزا دانست و گفت: کشت کلزا در حال حاضر در سطح استان از شرایط مطلوب و بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۶۸۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که برای توسعه سطح کشت این محصول، برنامه های وسیع تری در استان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین از پیش بینی خرید تضمینی ۶۰۰ هزار تن محصول گندم در استان خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۷۳۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری از مزارع استان برداشت می‌شود.

کد خبر: ۱۷٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha