۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
آزادسازی واردات یک تهدید مهم برای تولیدکنندگان کوچک مقیاس است
مدیرعامل امرسان:

آزادسازی واردات یک تهدید مهم برای تولیدکنندگان کوچک مقیاس است

مدیر عامل امرسان گفت: آزادسازی کامل واردات که در سال‌های قبل از تحریم هم تا حدودی به اجرا گذاشته شد، یک تهدید مهم برای تولیدکنندگان کوچک مقیاس به شمار می‌رود.

بازار; گروه صنعت: بر اساس این گزارش، حسین فتاحی در گفتگو با خبرنگار روزنامه کسب و کار، اظهار کرد: آزادسازی کامل واردات که در سال‌های قبل از تحریم هم تا حدودی به اجرا گذاشته شد، یک تهدید مهم برای تولیدکنندگان کوچک مقیاس به شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده رقابت با برندهای خارجی را در دوره‌های مختلف تجربه کرده‌اند، اما شرکت‌های کوچک امکان تولید در تیراژ بالا و استفاده از صرفه مقیاس را ندارند؛ ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ نیز به هر حال بخشی از بازار داخلی را از دست خواهند داد و تضعیف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت امرسان تصریح کرد: مهم‌ترین تهدید در این سناریو قیمت‌گذاری دستوری محصولات لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت است، چرا که این شیوه قیمت‌گذاری، همچون سال‌های گذشته، امکان ایجاد رقابت سالم و تعادل عرضه و تقاضا را سلب می‌کند و نتیجه بلندمدت آن کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت لوازم خانگی است.

فتاحی اضافه کرد: با اتخاذ این سیاست و با توجه به تعرفه اندک، قاچاق لوازم خانگی به تدریج موضوعیت خود را از دست خواهد داد و شاهد کاهش آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت صمت قرار است واردات لوازم خانگی با رعایت خطر قرمزها و اینکه تولید داخلی متضرر نشود و آسیب نبیند، صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha