۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۶۷۰۰ زنجانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

۶۷۰۰ زنجانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند

زنجان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: به علت شیوع بیماری منحوس کرونا برخی از کسب و کارها در استان زنجان تعطیل شد و در همین راستا شش هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا یوسفی ظهر شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و ابراز کرد:به علت این بیماری منحوس برخی از کسب و کارها در استان تعطیل شد و در همین راستا سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری در استان راه‌اندازی شد که در همین راستا تا به امروز شش هزار و ۷۰۰ نفر به تفکیک بخش‌های مختلف در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در مرحله اول، تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر از افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، برای دریافت بیمه بیکاری به اداره‌ کل تامین‌ اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنجان، گفت: دولت برای اینکه بتواند هزینه کارگران بیکار شده را پرداخت کند، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است. 

وی  از تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: اعتبار مذکور به دو شکل ۱۲ میلیون و ۱۶ میلیون تومان به ترتیب به کارفرمایانی که کارگران خود را تعدیل نکرده‌اند و کارفرمایانی که بنا به توصیه دولت اقدام به تعطیلی واحد خود کرده‌اند، پرداخت می شود. 

یوسفی با بیان اینکه سامانه https://bimebikari.mcls.gov.ir برای ثبت درخواست بیمه بیکاری طراحی شده است، افزود: متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاره اجتماعی ندارند و پاسخ درخواست ها نیز به صورت غیرحضوری از طریق همین سامانه به متقاضیان اعلام می شود و ثبت نام همچنان ادامه دارد. 

وی به اقدامات و تمهیدات انجام شده جهت مواجهه با آثار ناشی از کرونا در اشتغال و کسب و کارها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش مهلت در فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد، امهال سهم کارفرما برای کارگاه‌های مشمول بیمه تامین اجتماعی به مدت سه ماه و در نظر گرفتن غرامت دستمزد ایام بیماری برای مبتلایان به کرونا از جمله این تمهیدات است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنجان، به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: این مهم با همراهی کارفرمایان و کارگران در استان به خوبی اجرا می شود. 

کد خبر: ۱۷٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فخری داودی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      0 0
      سلام بیمه کارگری هستم به خاطر کرونا از اول اسفند ترک کار زدم ایا بیمه بیکاری تعلق میکیره ارایشگاه کار میکنم گفتن اونایی که پیام دریافت کردن اداره کار مراجعه نکنند بیمه بیکاری تعلق نمیگیره ایا این درسته؟