۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
لزوم تعادل بخشی قیمت برنج در بازار| تعاون روستایی به اندازه یک دلال کارایی ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم تعادل بخشی قیمت برنج در بازار| تعاون روستایی به اندازه یک دلال کارایی ندارد

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: تعاون روستایی به عنوان بازوی بازرگانی بخش کشاورزی است اما متاسفانه به اندازه یک دلال کارایی ندارد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همیشه این گلایه را از سازمان تعاون روستایی داریم که با وجود اینکه به عنوان بازوی بازرگانی بخش کشاروزی که از همه امکانات مانند انبار، باسکول، ماشین و کارمند برخوردار است اما متاسفانه به اندازه یک دلال کارایی ندارد.

دبیرخانه کشاورز گلستان با بیان اینکه همزمان با فصل برداشت برنج در استان های شمالی این محصول در دیگر استان ها با قیمت زیادی خرید و فروش می شود، افزود: سازمان تعاون می تواند با استان ها دیگر به توافق برسد تا برنج استان گلستان را برای دیگر استان ها خریداری کرده و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهد.

وی ادامه داد: با این اقدام شالی با قیمت مناسب از کشاورز گلستانی خریداری شده و در کارخانه های شالیکوبی استان تبدیل به برنج شده و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و همه این ها مانند یک زنجیره به تعادل بخشی قیمت برنج در بازار کمک خواهد کرد.

ایمانی با تاکید بر این مساله که متاسفانه سازمان تعاون روستایی یک تشکیلات فلج است، بیان کرد: با توجه به اساسنامه بسیار معتبر و کارایی که این سازمان دارد، اگر ورود به موقع در برخی از موضوعات داشته باشد بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه شاهد هستیم که این سازمان در این بخش ورود پیدا نمی کند و در برخی موارد هم که این سازمان به مسائل ورود پیدا می کند متاسفانه آنقدر بد عمل می کنند که کشاورز به این نتیجه می رسد که دلال از این سازمان کارآمدتر است.

دبیرخانه کشاورز گفت: سازمان تعاون روستایی ساختاری اصلاح شده و آماده دارد که مسئولان باید آن را احیا کنند تا این سازمان به نفع تولید و کشاورزی فعال شود.

ایمانی متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از تولید داخلی و کالاهای اساسی تاکید دارند و این مساله نباید در حد شعار دیده شود و مسئولان امر باید به دنبال عملیاتی کردن آن باشند.

وی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات بخش کشاورزی باید اتاق فکر تشکیل دهند، یادآور شد: در این اتاق فکر از بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان، محققان و سازمان های وابسته به جهاد کشاورزی که اختیارات و امکانات خوبی دارند کمک گرفته و به دنبال رفع معضل و مشکلات بخش کشاورزی باشند.

ایمانی در خاتمه گفت: متاسفانه همیشه در فصل برداشت برنج، قیمت ها کاهش چشمگیری دارد و بعد از اینکه از دست کشاورز خارج شد آهسته، آهسته قیمت برنج در بازار افزایش پیدا می کند و کسی نیز جلودار این افزایش قیمت نخواهد بود.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha