۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
تخصیص یک پنجم اعتبارات حوزه راهداری فامنین طی سال گذشته
مدیر راهداری و حمل و نقل فامنین مطرح کرد

تخصیص یک پنجم اعتبارات حوزه راهداری فامنین طی سال گذشته

همدان - مدیر راهداری و حمل و نقل فامنین با بیان اینکه سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در این حوزه تعریف شد، گفت: تاکنون تنها حدود ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

رسول ابراهیم‌خانی در گفتگو با بازار با اشاره به اقدامات انجام شده راهداری در راه‌ها و جاده‌های فامنین طی سال گذشته، اظهار کرد: شانه‌سازی گرده دخان، ساماندهی و ایمن‌سازی سه راهی اصله با نصب علائم، چراغ چشمک‌زن، روکش آسفالت و نیوجرسی از جمله اقدامات بوده است.

وی به نصب چندین مورد کله‌قندی و سه مورد چراغ چشمک‌زن در تقاطع فیض‌آباد اشاره کرد و گفت: طی دو مرحله چراغ چشمک‌زن در این تقاطع نصب و سرقت شد و شب گذشته نیز سومین چراغ چشمک‌زن نصب شده به سرقت رفت.

مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان فامنین بیان کرد: سرقت علائم و چراغ‌های چشمک‌زن نصب شده یکی از معضلات است که باید تدبیری در این خصوص شود.

وی نصب علائم و لکه‌گیری با اولویت راه‌های شریانی را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد و افزود: سه کیلومتر فیلکود محور زرقان به امامزاده پیرمهان و چهار کیلومتر اجرای آسفالت طرح ابرار در روستای قشلاق پیشخور انجام شده است.

تصادفات در محورهای شهرستان فامنین کاهش یافته است

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه اقدامات مذکور طی سال گذشته و امسال انجام شده است، تصریح کرد: طی یک سال اخیر تصادفات در محورهای شهرستان فامنین کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار آزادراه ساوه مربوط به شهرستان فامنین نیست و متأسفانه در آمار قید می‌شود، ادامه داد: جاده قدیم ساوه و محورهای روستایی و فرعی در حوزه استحفاظی شهرستان فامنین قرار دارد.

مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان فامنین در خصوص اعتبارات حوزه راهداری در این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در این حوزه تعریف و تنها حدود ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

وی یادآور شد: با به کارگیری روش‌های بهینه و اقتصاد مقاومتی، از امکانات موجود شهرستان در ایمن‌سازی مسیرها استفاده شد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به عدم بکارگیری پیمانکار در برخی اقدامات انجام شده، اظهار کرد: در صورت استفاده از پیمانکار و محاسبه ارزش ریالی اقدامات انجام شده، بیش از سه میلیارد تومان کار در این حوزه انجام شد که با هزینه کمتر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش راه جهش تولید یعنی با کمترین اعتبار بیشترین بازدهی را داشته باشیم، گفت: حفاظت راه‌ها در این راستا در دستور است، فیلکود راه‌های روستایی آغاز و نصب علائم، تعمیر ابنیه فنی با بازدید پل‌ها انجام شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان فامنین بیان کرد: حذف بسیاری از نقاط حادثه خیز، نصب چراغ چشمک‌زن و تکمیل شانه‌سازی گردنه دخان از پل ۱۲۳ تا پایان حوزه استحفاظی در شهرستان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اصلاح پیچ‌های خطرناک در راه‌های روستایی به ترتیب اولویت از دیگر اقدامات در سال جاری است، افزود: محور روستای قشلاق تنها محور استان در اجرای طرح ابرار و آسفالت‌ریزی است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اعتبار یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی راهداری شهرستان فامنین طی سال گذشته، تصریح کرد: زیرسازی‌های لازم با استفاده از اکیپ‌های پیمانی انجام شد.

وی شانه‌سازی محور امیرآباد و اصلاح محور معدن کوه و برخی نقاط روستایی را از دیگر اقدامات در سال جاری دانست و ادامه داد: نصب علایم و لکه‌گیری محورهای روستایی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان فامنین اظهار کرد: ۴۰۰ میلیون تومان در بحث نگهداری راه‌های روستایی طی سال گذشته پیش‌بینی شد که حدود ۱۸۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

کد خبر: ۱۷٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha