۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند| دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود
آیت الله مکارم شیرازی:

بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند| دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود

قم - آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند، گفت: وزارت صمت باید برای از بین بردن فساد و رانت تلاش کند.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی قبل از ظهر جمعه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات مؤثر وزارت صمت در کاهش قیمت و افزایش تولید بر جلوگیری از رانت خواری، قاچاق کالا، واسطه‌گری دلال‌ها و افزایش لحظه‌به‌لحظه قیمت‌ها تأکید کرد.

این مرجع تقلید وجود دلال‌ها و واسطه‌های را از مهمترین عوامل افزایش قیمت‌ها دانست و گفت: وزارت صمت باید با ایجاد زیرساخت‌ها ضمن مهار گرانی و تورم دست واسطه‌ها را در بازار قطع و برای از بین بردن فساد و رانت تلاش کند.

وی ادامه داد: وزارت صمت باید اقدامات امید بخش در حوزه تولید و بازار را به مردم بازگو کند تا ضمن دعوت از مردم برای همکاری در جلوگیری از مفاسد اقتصادی، روح امید به آینده در کشور زنده شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات است و متأسفانه بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند.

بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند| دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود

مهم رضایت مردم از شرایط زندگی است

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در دیدار وزیر صمت گفت: گزارش مسوولان در خصوص مسائل کشور مهم است اما مهم این است که مردم از وضعیت زندگی خود راضی باشند، گاهی خرید یک کیلو میوه برای برخی خانواده‌ها دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه ستون دین و اجتماع مردم هستند، بیان کرد: باید رضایت مردم را جلب کنیم، هر وقت مردم گفتن از زندگی خود راضی هستیم یعنی نظام اسلامی توانسته موفق عمل کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت داشتن صداقت در تعامل با مردم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با دلسوزی و برخورد صادقانه با مردم کارها بهتر پیش می رود.

وی بابیان اینکه صهیونیست‌ها هرگز راضی به گسترش و رونق اسلام نیستند، گفت: مسوولان باید در مسیر رونق اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با برنامه اقدام کنند.

آیت الله نوری همدانی از خودسازی به‌عنوان گام اول تربیت نفس یاد کرد و گفت: انسان علاوه بر خودسازی در محدوده شخصی در حوزه اجتماعی نیز دارای رسالت و وظیفه ذاتی است.

این مرجع تقلید اهمیت خدمت‌گزاری به مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: مسوولیت، یک امانت در دست مسوولان است و باید از این امانت به‌درستی صیانت شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha