۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
همه موارد مطرح شده در پرونده فولاد مبارکه تخلف نیست
وزیر صمت در قم:

همه موارد مطرح شده در پرونده فولاد مبارکه تخلف نیست

قم- فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه موردی که در پرونده فولاد مبارکه مطرح و رسانه‌ای شده تخلف نبوده است، گفت: کارشناسان در حال بررسی پرونده هستند تا با متخلفان برخورد مناسب شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین که به قم سفر کرده است، پیش از ظهر جمعه با حضور در دفتر آیت الله العظمی سبحانی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سبحانی در این دیدار وزارت صمت را با سایر وزارتخانه‌ها بسیار متمایز دانست و افزود: این وزارتخانه مسئولیت تأمین نیازهای اساسی و نیازهای کلان کشور را بر عهده دارد لذا باید تلاش بیش از پیش داشته باشد.

وی به کارگیری نیروهای متعهد مؤمن و پاکدست را در پست‌های این وزارتخانه بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: باید مراقب بود که افرادی که شایستگی ندارند در پست‌های حساس این وزارتخانه که وظیفه تولید و صنعت کشور را بر عهده دارد به کارگیری نشوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: تخلفاتی که در فولاد مبارکه صورت گرفته اگر صحیح باشد خیلی برای ما نگران کننده است که شاید در شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر نیز چنین تخلفاتی داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی یادآورشد: اگر بخواهیم شاهد چنین تخلفاتی نباشیم باید مدیران به مسئولان پاکدست متدین و معتقد به آخرت را شناسایی کنیم و در مسئولیت‌های مهم منصوب کنیم.

وی افزود: اگر مدیر و کارمندی تخلفش محرز شده نباید به جای برخورد، او را در سایر مناسب و مدیریت‌ها منصوب کنیم بلکه او را باید عزل کنیم تا سایر مدیران بدانند که در نظام اسلامی کسی که تخلف کند باید کنار گذاشته شود.

اقتصاد ایران رو به رشد است

وزیر صمت نیز در این دیدار سرمایه در گردش را از مشکلات اساسی تولیدکنندگان اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداخت شده در برخی موارد در جای خود هزینه نمی‌شود که برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد تا تسهیلات پرداخت شده به جای واریز به حساب تولید کننده به حساب فروشنده کالا واریز شود تا از تخلفات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

وی در ادامه به تخلفات اعلام شده در فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: همه مواردی که رسانه‌ای شده تخلف نبوده و کارشناسان ما در حال پیگیری و بررسی دقیق این موضوع هستند تا با افراد خاطی برخورد لازم انجام شود ولی باید راهکارهایی اتخاذ کنیم تا دیگر شاهد بروز تخلفات این‌چنینی نباشیم.

فاطمی امین با بیان اینکه طی چهار ماه نخست امسال با وجود مشکلات فراوان شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف به خصوص در زمینه لوازم خانگی، فولاد، مس، مصالح ساختمانی، خودرو و مس بودیم، افزود: صنعت ایران امروز پس از سال‌ها وضعیت نامطلوب در حال رشد و توسعه است و پیش‌بینی می‌شود با تقویت زیرساخت‌ها تا سال آینده در بخش‌های صنعت، تولید و صادرات شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

وی از رشد اقتصادی کشور خبر داد و افزود: طی سال گذشته صادرات ایران رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد ولی صادرات غیر نفتی ما طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه قیمت‌ها در حال کاهش است، از شفافیت در بازار خبر داد و گفت: سایت مخصوصی طراحی شده و بیش از ۴۵ هزار کالا در این مرکز قیمت‌گذاری شده تا از گران فروشی جلوگیری شود.

وی احتکار را از دیگر مشکلات اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: با ایجاد سامانه جامع تجارت موجودی انبارها کنترل شده و گامی مهم برای جلوگیری از احتکار محسوب می‌شود.

دیدار و گفت‌وگو با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و تعدادی از اساتید حوزه و همچنین سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های فاطمی امین در سفر به قم است.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha