۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
دستور دولت آمریکا برای توقف صادرات دو تراشه استراتژیک انویدیا به چین
ادامه تنش پکن و واشنگتن بر سر تراشه ها؛

دستور دولت آمریکا برای توقف صادرات دو تراشه استراتژیک انویدیا به چین

شرکت آمریکایی «انویدیا» با صدور بیانیه ای رسمی از دستور مقامات این کشور برای توقف صادرات دو تراشه مهم کامپیوتری به چین خبر داد.

به گزارش بازار، در پی افزایش تنش های سیاسی جدید میان آمریکا و چین و همچنین شکل گیری رقابت گسترده میان دو کشور بر سر صنعت تولید تراشه ها، شرکت آمریکایی «انویدیا» با صدور بیانیه ای رسمی از دستور مقامات این کشور برای توقف صادرات دو تراشه مهم کامپیوتری به چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، انویدیا در بیانیه خود تصریح کرده که دلیل مخالفت دولت آمریکا با صادرات این دو نوع تراشه به چین، کاربرد بسیار بالا و مهم آنها در پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی است.

انویدیا همچنین تاکید کرده که توقف صادرات این تراشه به چین می تواند قدرت شرکت های چینی در توسعه فناوری پیشرفته اطلاعات این کشور مانند سیستم های تشخیص هویت و چهره نگاری را دچار مشکلات جدی کرده و همچنین روابط تجاری انویدیا و شرکای چینی این شرکت را به شکلی جدی تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته انویدیا، مقامات آمریکا چین را متهم به استفاده از این تراشه ها در صنایع نظامی خود کرده و دلیل صدور چنین دستوری را نیز همین موضوع اعلام کرده اند.

گفتنی است در پی انتشار این خبر، ارزش سهام شرکت بزرگ انویدیا تا حد چشمگیری سقوط کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند به کارگیری سفت و سخت سیاست های تهاجمی در خصوص نرخ بهره بانکی و اعمال وضع محدودیت های سختگیرانه در خصوص مبادلات تجاری با چین می توان شرکت های صنعتی این کشور را زمین گیر نماید.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha