۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
قطع گاز صادراتی خط لوله «نورد استریم ۱» به آلمان
شرکت گازپروم خبر داد؛

قطع گاز صادراتی خط لوله «نورد استریم ۱» به آلمان

شرکت دولتی گازپروم روسیه از قطع جریان گاز صادراتی یکی از خطوط اصلی لوله پروژه نورد استریم ۱ به سمت اروپا خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت دولتی گازپروم روسیه از قطع جریان گاز صادراتی یکی از خطوط اصلی لوله پروژه نورد استریم ۱ به سمت اروپا خبر داده و دلیل آن را نیازمندی این خط لوله به تعمیرات اعلام کرد.

شرکت گازپروم توضیحات بیشتری در خصوص قطع این شریان مهم گازی صادراتی روسیه به اروپا و همچنین زمان پایان تعمیرات آن را اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است، در پی افزایش تنش های سیاسی میان روسیه و اروپا طی ماه های اخیر، مسکو پیشتر نیز اقدام به کاهش حجم گاز صادراتی از طریق این خط لوله به اروپا به ۲۰ درصد ظرفیت آن کرده بود. خط لوله مذکور در ماه جولای نیز بنا به دلیلی مشابه، برای ۱۰ روز از سوی روسیه مسدود شده بود. گازپروم معتقد است خط لوله نورد استریم ۱ به دلایل فنی و خرابی برخی قطعات مهم و اساسی در گازرسانی، نیامند تعمیرات اساسی است.

نورد استریم ۱ به طول ۱۲۰۰ کیلومتر گاز را از سواحل روسیه در نزدیکی سن پترزبورگ، از زیر دریای بالتیک، به شمال شرقی آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد ظرفیت انتقال روزانه حداکثر ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز از روسیه به آلمان را دارد.

کلاس مولر، رئیس سازمان مقررات انرژی آلمان نیز در واکنش به این اقدام گازپروم گفت که در صورت از سرگیری مجدد صادرات گازی روسیه از طریق این خط لوله، کشورش قادر به جبران کمبود فعلی گاز مصرفی آلمان خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha