۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
صادرات فناوری همراه با صادرات قطعات خودرو به روسیه

صادرات فناوری همراه با صادرات قطعات خودرو به روسیه

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت: صادرات قطعات خودرو به روسیه همراه با صادرات فناوری انجام می‌شود که این رویکرد، ارزآوری بالایی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش بازار، احمدرضا رعنایی، افزود: قبل از تحریم ها، ایران وابستگی بالایی به تولیدکننده قطعات خارجی داشت،، اما بعد از تحریم‌ها قطعه سازان به فناوری تولید بسیاری از قطعات دست یافتند و اکنون این یک گام مثبت برای صنعت خودرو ایران به شمار می‌آید.

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: استانداردی که در تولید قطعات خودرو به کار می‌رود, استانداردی است که خودروساز تعیین می‌کند و قطعه ساز خواسته آن را انجام می‌دهد.

رعنایی در خصوص منفعت همکاری ایران با خودروسازان روس، اضافه کرد: همکاری قطعه سازان با کشورهای دیگر باعث می‌شود قطعات متنوع‌تر و با استاندارد بالایی تولید شود که نمونه این ارتقای کیفی را در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه قطعه سازان می‌توانند در کنار افزایش تولید، ماشین آلات و به تبع آن تولید را توسعه دهند گفت: هر چه میزان تولید بیشتر شود، قیمت تمام شده محصول کاهش خواهد یافت که این موضوع ۲ منفعت به همراه دارد؛ یعنی هم می‌تواند قیمت قطعات را کاهش دهد و منافع قطعه ساز بالاتر رود و هم توسعه و تنوع محصول را به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha