۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
توسعه نیروگاههای بادی در ایران تا ۲ برابر ظرفیت فعلی آن
مدیر تولید توربین های بادی شرکت مپنا خبر داد

توسعه نیروگاههای بادی در ایران تا ۲ برابر ظرفیت فعلی آن

مدیر تولید توربین های بادی شرکت مپنا از توسعه نیروگاههای بادی تا حدود ۲ برابر ظرفیت فعلی آن خبر داد.

به گزارش بازار، مرتضی جعفرحاجی گفت: هم اکنون تولید نیروگاههای دو و نیم مگاواتی، کامل با فناوری ایرانی در داخل تولید می شود که توسعه آن برای توربین های کلاس چهار، چهار و نیم و پنج مگاوات در دو کلاس یک و دو را آغاز کرده ایم که تا پایان امسال، نخستین واحدهای چهار و نیم (۴/۵) مگاواتی، وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: ۷۴ درصد نیروگاههای فعلی ۲/۵ مگاواتی که دارای فناوری بسیار پیشرفته ای است به تنهائی در گروه مپنا و مابقی آن در دیگر صنایع کشور تولید می شود.

وی تصریح کرد: طول هر پره نیروگاه بادی ۲/۵ مگاواتی ۵۰ متر و ۳۰ سانتیمتر و وزن آن ۱۲ تن است که در توربین های ۴/۵ مگاواتی، طول پره ها به ۶۷ متر و هفتاد سانتیمتر خواهد رسید.

مدیر تولید توربین های بادی شرکت مپنا با اشاره به امکان تولید یک پره توربین در هر ۳ روز افزود: هم اکنون هر سال امکان تولید ۱۰۰ دستگاه توربین بادی را داریم که افزایش آن به ۲ برابر وضع فعلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: نیروگاههای بادی مپنا هم اکنون در مزارع بادی در مناطقی مانند "کهک قزوین"، "میل نادر سیستان و بلوچستان" و "آق کند آذربایجان شرقی" فعال است که حدود ۱۶۵ مگاوات برق تولید می کند.

جعفرحاجی تصریح کرد: در تولید این پره ها با هدف سبک سازی توربین، از فایبرگلاس و از الیاف شیشه ای استفاده می شود که در بخش ریشه پره ۱۱۰ لایه و در قسمت نوک آن ۴ لایه الیاف بکار برده می شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha