۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
شورای گفت‌وگو اصلاح آیین‌نامه مشاغل سخت‌ و زیان‌آور را دنبال می‌کند
بر اساس نظر اعضای کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگو؛

شورای گفت‌وگو اصلاح آیین‌نامه مشاغل سخت‌ و زیان‌آور را دنبال می‌کند

پیشنهادات اصلاحی آیین‌نامه مشاغل سخت‌ و زیان‌آور در جلسه اصلی شورای گفت‌وگو مطرح و بررسی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بر اساس مصوبه هشتادوهشتمین نشست شورای گفت‌وگو پیشنهادات اصلاح آیین‌نامه مشاغل سخت‌وزیان‌آور که یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط کسب‌وکار کشور به شمار می‌آید در نشست اخیر کارگروه شورای گفت‌وگو مطرح، بررسی و مقرر شد با توجه به ۸ مورد اختلافی، جدول پیشنهادی اصلاحات بندهای آیین‌نامه در نشست اصلی شورای گفت‌وگو مطرح و بررسی شود.

موضوع حق بیمه کارکنان در مشاغل سخت‌وزیان آور همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب‌وکارها و همچنین صندوق تامین اجتماعی در سنوات اخیر بوده است. به دنبال انتقادهایی که در این حوزه وجود داشت، موضوع اصلاح آیین‌نامه مشاغل سخت‌وزیان آور، در هشتادوهشتمین نشست شورای گفت‌وگو مطرح شد و اعضا به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه شورا، نظرات دستگاه‌های مربوط را در این حوزه دریافت، بررسی و نتیجه آن را در نشست اصلی شورا به بحث بگذارد.

بدین‌ترتیب دبیرخانه شورای گفت‌وگو طی نامه‌ای نظرات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تامین اجتماعی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اتاق تعاون درباره اصلاح آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور را دریافت کرد.

به دنبال آن در چارچوب پنج نشست تخصصی، نظرات دریافت شده به بحث گذاشته شد و در نهایت جدولی از پیشنهادات و نقطه‌نظرات دستگاه‌ها درباره بندهای اصلاحی این آیین‌نامه تهیه شد که دبیرخانه آن را در تازه‌ترین جلسه شورا به اشتراک گذاشت.

و در نهایت در جدول پیشنهادی ۸ مورد اختلافی از سوی اعضای کارگروه مطرح و قرار شد جدول پیشنهادی نهایی در نشست اصلی شورای گفت‌وگو مطرح ‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha