۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
پرداخت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عنوان کرد

پرداخت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت: این صندوق در سال گذشته ۳۱۳ هزار فقره تسهیلات صرفا قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کشور پرداخت کرد.

به گزارش بازار، علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با حضور در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: مجموعه صندوق امداد ولایت در سال گذشته ۳۱۳ هزار فقره تسهیلات صرفا قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کشور پرداخت کرده که از این میزان سهم استان اصفهان حدود ۱۷ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۶ میلیارد تومان بوده است.

عاشوری افزود: اعتبارات کل کشور در سال جاری نیز حدود ۴ هزار میلیارد تومان است و سهم استان اصفهان نزدیک ۴/۵درصد می‌باشد که امیدواریم با کمک خیران استان، این سهم افزایش یابد.

وی با اشاره به معوقات ۲/۳ درصدی صندوق امداد ولایت در کل کشور، گفت: این میزان معوقات نسبت به میانگین بانک مرکزی، کمترین معوقات بانکی و قرض الحسنه‌ای در کشور محسوب می‌شود و استان اصفهان نیز با توجه به کمترین میزان معوقات، در رتبه اول کشوری قرار دارد.

عاشوری با بیان اینکه تسهیلات این صندوق تا ۱۰ میلیون تومان هیچگونه کارمزدی ندارد افزود: به وام‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان هم فقط سه درصد، یک مرتبه در کل دوره بازپرداخت، کارمزد تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این که تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، با ضمانت‌های آسان و به صورت بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود، گفت: سهم اعظم منابع این صندوق مربوط به منابع داخلی و بخشی از محل سپرده گذاری خیران در صندوق است که با حمایت مالی خود می‌توانند در پرداخت تسهیلات بیشتر به اقشار آسیب پذیر کمک کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت همچنین به تعهد این صندوق به مردم خیر و نیکوکار اشاره کرد و افزود: هر منابع مالی که در داخل استان تامین می‌شود صرفا برای رفع نیازمندی همان منطقه مصرف خواهد شد و خیران می‌توانند با مراجعه به شعب این صندوق و دفاتر کمیته امداد در سطح استان نسبت به افتتاح حساب و سپرده گذاری اقدام کنند.

وی با اشاره به «طرح قرض ماندگار» و توجه به توصیه‌های قرآنی، گفت: در این طرح خیران می‌توانند با سپردن مبالغ نذورات یا منابعی که می‌خواهند در کار خیر هزینه کنند به صندوق امداد ولایت برای ارائه تسهیلات به تعداد بیشتری از مددجویان و سایر نیازمندان جامعه کمک کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha