۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱
اتصال اقتصاد ایران به جهان با تاسیس بورس بین‌الملل
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اتصال اقتصاد ایران به جهان با تاسیس بورس بین‌الملل

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر بورس بین‌الملل درست طراحی شود یک اتفاق مهمی است تا کل بازارهای مالی ایران را برای سرمایه گذاران بین‌المللی و همچنین معادلات بین‌المللی جذاب کند.

به گزارش بازار، امیر سیدی تصریح کرد: بورس بین‌الملل با معافیت‌های بین‌المللی که دارد به خصوص می‌تواند به ورود نقدینگی به کشور کمک کند، حتی ممکن است به صورت غیر مستقیم ورود نقدینگی به بازار سهام نیز محقق شود. زیرا که به دلیل تحریم‌ها بسیاری از پتانسل‌های اقتصاد ایران دست نخورده هستند و این پتانسیل‌ها آنقدر جذاب هستند که سرمایه گذار خارجی را به طرف خود جذب می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: از دیگر مزایای مهم بورس بین الملل تسهیل نقل و انتقال پول است، به طوری که در سریع‌ترین زمان ممکن پول جا به جا می‌شود.

سیدی اظهار داشت: بورس‌های بین الملل به دلیل ۲۴ ساعته بودن و همچنین به پشتوانه هزاران کارگزار فعال در این زمینه، تاثیر زیادی بر رونق این بازار دارد که کارایی آن را به شدت افزایش داده است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دنیا دچار تحولات عظیمی شده است که آن‌ها را به پیشرفت در تکنولوژی و پیشرفت در بازارهای مالی سوق داده است و با تاسیس بورس بین الملل نیز اقتصاد ایران به این سمت حرکت خواهد کرد.

پیش از این، مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد از سوی شورای عالی بورس صادر شده است و این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تاسیس می‌شود و تمامی معاملات آن، ارزی خواهد بود.

بورس بین‌الملل مناطق آزاد، پنجمین بورس کشور است که با هدف تامین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      چندین ساله همین نقطه گیر کردیم فقط حرف می زنیم و درجا می زنیم کدوم بورس بین الملی ؟ مثل طوطی فقط حرف و شعار