۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
تدوین طرح ویژه اقتصاد روستایی در اردبیل| بذور هیبریدی صنایع گلخانه‌ای تولید می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تدوین طرح ویژه اقتصاد روستایی در اردبیل| بذور هیبریدی صنایع گلخانه‌ای تولید می‌شود

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: طرح ویژه اقتصاد روستایی با هدف توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی استان تهیه و تدوین شده است.

یاسر عبداللهی در حاشه حضور در هجدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در اردبیل به خبرنگار بازار گفت: در قالب این طرح ویژه تلاش می کنیم تا جایگاه تولید در روستاها احیا شده و با مهاجرت معکوس به تقویت ارزش افزوده تولید در روستاها و آبادی ها کمک کنیم.

وی پرداختی بانک کشاورزی را در یک سال دولت سیزدهم به سرمایه گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد نشان می دهد.

بیش از ۱۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: عمده پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی برای فعالان بخش زراعت، باغ و دام بوده که بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع را شامل می شود.

عبداللهی ادامه داد: در بخش صنعت نیز پرداختی تسهیلات ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که به افزایش ظرفیت اشتغال در واحدهای تولیدی کمک کرده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی، ۲۶ درصد در بخش صنعت و ۴۲ درصد نیز در بخش خدمات است که اشتغال بخش کشاورزی در استان اردبیل دو برابر میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از ارائه برنامه راهبردی چهل و سه گانه در ایجاد تحول بخش های مختلف به ویژه کشاورزی خبر داد و گفت: استاندار اردبیل در مسیر توسعه استان توجه جدی به بخش کشاورزی دارد و تامین امنیت غذایی از ارکان اصلی برنامه ریزی های و هدفگذاری هاست.

۲۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است

عبداللهی حمایت از تولیدکنندگان گندم را با خرید تضمینی محصول یادآور شد و بیان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که سال گذشته این میزان ۱۶۹ هزار تن بوده است که پیش بینی می کنیم تا ۲۵۰ هزار تن نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در شهرستان بیله سوار واحد دانش بنیانی کلنگ زنی شده که تولید بذر هیبریدی را برای صنایع گلخانه ای در دستور کار قرار داده که در صورت تحقق و بهره برداری ۳۰ درصد نیاز این حوزه را تامین خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل راه اندازی آزمایشگاه مدرن در مطالعات گیاهان دارویی و مرکز تشخیص عسل را در پارک علم و فناوری نمونه ای از فعالیت های دانش بنیان در این حوزه اعلام و تصریح کرد: ۵۶۸ طرح مهم در عرصه های کشاورزی، صنعت و گردشگری با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست که تلاش می کنیم تا پایان دولت سیزدهم این طرح ها را با اشتغال ۱۵ هزار نفر و سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha