۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
 قراردادهای سفید کارگران را تبدیل به کالا کرده است
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

قراردادهای سفید کارگران را تبدیل به کالا کرده است

ساری - دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه قراردادهای سفید سبب بروز فساد شده است، گفت: متاسفانه کارگران تبدیل به کالا شده اند.

نصراله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش موثر کارگران در دوران و عرصه های مختلف برای سازندگی کشور اظهار داشت: قانون کار کشور به عنوان قانون محوری و مادر به شمار می رود و باید به این قشر توجه کرد.

وی با بیان اینکه کارگر کالا نیست، یادآور شد: اکنون به دلیل سوء استفاده هایی که در قراردادها صورت می گیرد، کارگران تبدیل به کالا شده اند درحالی که باید فرهنگ تکریم از کارگران نهادینه شود.

دریابیگی یادآور شد: فرهنگ کارگری زیر چکه های زر، زور و تزویر له شده است، تصریح کرد: نام کارگران در حال محو شدن از صحنه روزگار است و فرزندان رغبتی به انجام کارهای کارگری در مزارع، ساختمان ها و شالیزارها ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه فرهنگ تقدیر و تکریم کارگران باید جا افتد، تصریح کرد: مفهوم کار و کارگر، زندگی آبرومندانه و رفاه، توزیع عادلانه عدالت و آسایش است.

وی یادآور شد: قراردادهای موقت و سفید سبب بروز ناهنجاری ها و فساد شده است ولی در دولت کنونی مصوب شده قرارداد دائم و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران و کارفرمایان در حال سوء استفاده از کارگران هستند و نسبت به امضای قراردادهای سفید اقدام می کنند، خواهان توجه ویژه مسئولان امر برای حل این معضل شد.

کد خبر: ۱۷٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha