۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
سه برابر شدن هزینه‌های دستمزد نماد نبروج
بررسی نماد نبروج:

سه برابر شدن هزینه‌های دستمزد نماد نبروج

بررسی صورت مالی سه ماه ابتدای سال جاری نماد نبروج نشان می‌دهد این شرکت وضعیت تقریبا بهتری نسبت به مشابه سال گذشته دارد اما هنوز برای سهامداران ابتدای دارای ریسک است.

خبرگزاری بازار؛ در گزارش سه ماهه صورت مالی حسابررسی نشده که کارخانجات نساجی بروجرد در ۳۰ مرداد ماه سال جاری در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران(کدال) منتشر کرده توانسته یک میلیون ۷۸۶ هزار میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کند که برای کسب این میزان درآمد یک میلیون ۴۱۱ هزار میلیون ریال در این مدت هزینه شده که با احتساب هزینه‌های دیگر مثل هزینه‌های فروش، اداری و غیره تواسنته حدود ۵۳ هزار میلیون ریال سود خالص شناسایی کند.

کارخانجات نساجی بروجرد با ۵ زیر مجموعه بنا به آنچه در سایت خود شان آمده با ۱۰۰۰ نفر پرسنل حدود ۲۰ میلیون متر انواع پارچه های لباسی، ملحفه ای، پرده ای و رو مبلی تولید می‌کند. این کارخانه در سه ماهه امسال توانسته حدود ۴ و میلیون ۴۲۳ هزار متر محصول به قیمت ۱۴۰میلیارد تومان به فروش برساند یعنی هر متر پارچه تکمیل شده خود را با متری بیش از ۳۱ هزار تومان به فروش رسانده که این عدد در سال قبل حدود ۲۸ هزار تومان برای هر متر بود.

دستمزد مستقیمی که این شرکت برای تولید کسب درآمد عملیاتی در این سه ماه پرداخت کرده است حدود ۲۴ میلیارد تومان است که این عدد برای سه ماه سال قبل تنها حدود ۷ میلیارد تومان درج شده است. سود خالصی هم که این شرکت از درآمد سه ماهه خود به دست آورده حدود ۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مشابه سال قبل که با زیان دو میلیاردی سه ماه اول سال را طی کرد رشد قابل توجهی داشته است.

این شرکت در سه ماه سال جاری ۳۵۷ ریال برای هر سهم سود داده که این عدد در تاریخ مشابه سال گذشته با زیان ۱۸۹ ریالی کار خود را تمام کرده است. در بخش ترازنامه مالی این شرکت جمع بدهی‌های آن را حدود ۴۶۰ میلیارد تومان درج کرده و جمع دارایی که برای کارخانجات نساجی بروجرد عنوان شده حدود ۵۳۳ میلیارد تومان می‌باشد. سود انباشته که در ترازنامه این شرکت آمده حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

نسبت های مالی
این اعداد بخشی از اعدادی هستند که در صورت مالی سه ماهه این شرکت در سامانه کدال منتشر شده است. برای بررسی بهتر به وضعیت نسبت های مالی این شرکت در سه ماه اول سال جاری می‌پردازیم که در زیر ممهترین نسبت های مالی آمده است.

نسبت آنی این شرکت که نشان دهنده توان کارخانجات در بازدپراخت بدهی است بر اساس عملکرد سه ماه آن ۰.۴ می‌باشد که هر چقدر این عدد به یک نزدیکتر باشد وضعیت شرکت در بازپرداخت بدهی مناسبتر است. نسبت آنی شرکت کارخانجات نساجی بروجرد برای دو ماه سال ۱۴۰۰ نیز همین عدد بوده است.

نسبت وجوه نقد این شرکت برای دوره عملکرد سه ماه ۰.۰۲ می‌باشد که این عدد برای سال ۹۹ صفر عنوان شده است. نسب وجوه نقد که نسبت موجودی نقدی و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت را به بدهی‌های جاری را نشان می‌دهد که بالا بودن آن عدم استفاده از وجوه نقد را بیان می‌کند و پایین بودن آن هم منجر به ایجاد مشکل در بازپرداخت بدهی می‌شود.

نسبت حاشیه سود خالص این شرکت که نشان می‌دهد، چه مقدار از فروش به سود تبدیل شده در سه ماه عملکرد آن ۲.۹۶ درصد بوده که برای سال ۹۹ این عدد منفی ۱۳.۶۳ درصد عنوان شده که نشان از وضعیت نامناسب شرکت در تولید سود خالص در سه ماهه عملکرد سال ۹۹ است.

همچنین جمع حقوق مالکان یا خالص دارایی این شرکت در ۷۴ میلیارد تومان عنوان شده است. اگر کل بدهی شرکت در این سه ماه عملکرد را بر حقوق صاحبان سهام تقسیم کنیم نسبت بدهی به حقوق مالکانه آن برابر با ۶۲۰ درصد می‌شود که نشان می‌دهد شرکت برای تامین مالی خود بیشتر بعه بدهی متکی است.

با توجه به صورت مالی کارخانجات نساجی بروجرد، این شرکت در ابتدای سال جاری وضعیت مناسبتر از سال گذشته را طی می‌کند. کارخانجات نساجی بجنورد از سال ۶۹ در سازمان بورس پذیرفته شد و هم کنون این شرکت با نماد نبروج در بازار پایه نارنجی فرابورس معامله می‌شود.

آخرین قیمت هر سهم این نماد ۲۵۳۵۰ ریال، میانگین حجم ماه ۵۰۴ و با تعداد سهم ۱۴۸ میلیون در تابلوی بورس معامله می‌شود. تقریبا از ابتدای سال جاری وضعیت نماد نبروج با نسبت پی به ای ۶.۳۳ به صورت صعودی بوده و هم اکنون این نماد به حالت توقف درآمده است.

بنابراین ریسک معامله سهام این شرکت برای سهامداران ابتدای بالا است.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha