۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کمیته ارزیابی هزینه های تولید برنج در مازندران راه اندازی شود
در گفتگو با بازار؛

کمیته ارزیابی هزینه های تولید برنج در مازندران راه اندازی شود

ساری- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران خواستار تشکیل کمیته ای برای ارزیابی هزینه های تولید برنج و حمایت از کشاورزان شد.

اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که عرضه و تقاضا قیمت برنج را در بازار تعیین می کند، خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از دستگاه های مختلف برای ارزیابی قیمت برنج شد.

وی افزود: این کمیته متشکل از جهاد کشاورزی و کارشناسان باید هزینه های تولید برنج را ارزیابی و بررسی کنند و طبق آن قیمت پایه را اعلام کنند.

وی همچنین تعیین مرکز و خرید تضمینی محصول برنج برای حمایت از کشاورزان را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر بازار محصول برنج راکد است و کشاورز و تولیدکننده بلاتکلیف است.

یزدان پناه با اشاره به راه اندازی مرکز تجارت برنج در آمل اظهار داشت: دولت تا جایی که می تواند نباید در این بازار ورود کند مگر آن که کاهش قیمت به ضرر کشاورز تمام شود.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران با تاکید براین که کشاورز باید از تولید برنج سود برد، گفت: همچنین وجود مرکزی برای خرید محصول و حمایت از کشاورزان در استان لازم و ضروری به نظر می رسد.

به گزارش بازار، مازندران ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه بیش از یک میلیون تن معادل ۴۰ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. در حال حاضر بازار خرید و فروش برنج در مازندران راکد است و نرخ برنج نیز در فروشگاه ها بین ۷۰ تا ۱۲ هزار تومان در نوسان است.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha