۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
۱۸۰ عنوان طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان در حال اجرا است.
سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی همدان:

۱۸۰ عنوان طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان در حال اجرا است.

همدان- یزدان دوست،سرپرست مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه نیازمند روش‌های جدید تولید در کشاورزی هستیم، گفت: ۱۸۰ عنوان طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان در حال اجرا است.

محمد یزدان دوست در گفتگو با خبرنگار بازار به موضوع کمبود آب اشاره کرد و گفت: باید در تولیدات از گیاهان کمتر آب بر استفاده کرد و از طرفی باید رقمی تولید شود که زودرس بوده و نیاز آبی آن کمتر باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقلیمی در سطح جهان، گرمایش جهانی و خشکسالی و بارندگی‌های نامنظم باعث تغییر شرایط شده است، اظهار کرد: در این شرایط موضوع حائز اهمیت امنیت غذایی و تامین مواد غذایی کشور است که بتوانیم خود را با این شرایط وقف دهیم و تولید پایدار داشته باشیم.

یزدان دوست با اشاره به اینکه نیازمند روش‌های تولید جدید در کشاورزی هستیم چراکه روش‌های گذشته دیگر نیاز ما را بر طرف نخواهد کرد و باید آینده مد نظر قرار داده شود، ادامه داد: الگوی کشت موضوع مهمی است و با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌ها ناچار به تغییر الگوی کشت هستیم.

تغییر الگوی کشت در گرو افزایش بهره وری است
سرپرست مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان بر افزایش بهره‌وری در واحد سطح تاکید کرد و با بیان اینکه اگر نتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم نمی‌توانیم الگوی کشت را تغییر دهیم، اضافه کرد: یکی از نهادهای موثر در تغییر الگوی کشت، سازمان تحقیقات کشاورزی و مراکز استانی وابسته به این سازمان هستند چراکه این مراکز بازوی علمی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان بخش‌ها و ایستگاه‌های متعدد تحقیقاتی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف مراکز تحقیقات کشاورزی اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی است.

یزدان دوست با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی در زمینه گیاه پزشکی، علف‌های هرز، منابع طبیعی، فنی و مهندسی، صنایع غذایی، مرتع‌داری، اقتصاد کشاورزی فعالیت دارد، ادامه داد: ۱۸۰ عنوان طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان وجود دارد که در حال اجرا هستند.


کد خبر: ۱۷۲٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha