۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی به صندوق کشاورزی گرمسار پرداخت می‌شود
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی به صندوق کشاورزی گرمسار پرداخت می‌شود

گرمسار - مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس، گفت: تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی از بانک کشاورزی برای خرید تضمینی جو و تامین بذر پنبه به صندوق توسعه کشاورزی گرمسار پرداخت می‌شود.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مزیت‌های اقتصادی کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان بیان کرد: روز گذشته در دیدار وزیر جهاد کشاورزی مطالبات مردم حوزه انتخابیه در بحث کشاورزی و دامداری مطرح شد و علی‌رغم اینکه سال گذشته دستوراتی برای ارتقای اقتصادی کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان صادر شده بود، اما کارها مجدداً می‌بایست پیگیری شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از توسعه باغات در اراضی حاشیه رودخانه حبله رود قبل از ورود به منطقه گرمسار و برخورد با برداشت غیر مجاز آب یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان گرمسار است، گفت: تخصیص اعتبار ملی در بخش آب، خاک و امور زیربنایی با توجه به خشکسالی های اخیر از دیگر مطالبات کشاورزان گرمساری است.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۳۰۰ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین در کنار چهار دستگاه پهپاد همراه با تامین و پرداخت اعتبار، به عنوان دیگر مطالبه کشاورزان گرمساری یاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با این مطالبات دستوراتی را ارائه کند.

جلوگیری از توسعه باغات در اراضی حاشیه رودخانه حبله رود قبل از ورود به منطقه گرمسار و برخورد با برداشت غیر مجاز آب یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان گرمسار است

مطهری با اشاره به ضرورت تخصیص تسهیلات و اعتبارات با نرخ بهره مناسب برای راه‌اندازی و توسعه واحدهای کشاورزی و گلخانه‌ای، گفت: کشت گلخانه‌ای در زمره مزیت‌های ویژه گرمسار و آرادان است چرا که نزدیکی به تهران، مزیت و پتانسیل تامین بازارهای فروش بهتری را برای تولیدات این منطقه فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه مشکلات مرتبط با اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران تخم‌گذار استان سمنان و شرکت تعاونی مرغداران تخم‌گذار آرادان از جمله دیگر موضوعاتی است که از سطح وزارت خانه جهاد کشاورزی پیگیر آن هستیم، گفت: امیدواریم وزیر کشاورزی به این موضوع هم توجه ویژه داشته باشد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس از ارائه تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی از بانک کشاورزی برای خرید تضمینی جو و تامین بذر پنبه به صندوق توسعه کشاورزی گرمسار خبر داد و گفت: برای حمایت از کشاورزان و دامداران این تسهیلات نیاز است که پرداخت شود.

مطهری بیان کرد: گرمسار به واسطه نزدیکی به تهران می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز گلخانه ای و کشاورزی پایتخت باشد که در این ارتباط از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha