۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
 درآمد ۱۱.۶ میلیون دلاری مدیر عامل اپل
۲۰۰ برابر بیشتر از کارمندان متوسط

 درآمد ۱۱.۶ میلیون دلاری مدیر عامل اپل

شرکت اپل در بیانیه پروکسی سالانه خود گفت تیم کوک، مدیر عامل این شرکت در طول سال مالی ۲۰۱۹، در حدود ۱۱.۶ میلیون دلارغرامت به همراه آورده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، این شرکت خاطرنشان کرد این بسته دستمزد سنگین حدود ۲۰۰ برابربیشترازکارمندان متوسط اپل است. طبق گفته اپل، جبران خسارت متوسط در بین نیروی کارجهانی آن بیش از ۱۳۰۰۰۰ کارمند تمام وقت و کارکنان آن برای کارمندان نیمه وقت در طی سال مالی ۲۰۱۹، ۵۷،۵۹۶ دلار بوده است.

بسته مالی غرامتی کوک شامل ۳ میلیون دلارحقوق پایه، تقریباً ۷.۶ میلیون دلار پاداش تشویقی و نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ دلارهزینه برای تأمین امنیت و سفرهای هوایی خصوصی کوک بوده است.

شکاف گسترده بین دستمزد کوک و کارمندان متوسط همانند دستمزد سایرمدیران ارشد فناوری به چشم می خورد. مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا تقریباً ۲۴۸ برابر بیشتر از کارمندان متوسط در طول سال مالی ۲۰۱۹ شرکت  درآمد داشته است.

نیروی کاردر شرکت اپل شامل مهندسین و طراحانی است که دردفاتر ۵ میلیارد دلاری آن وهمچنین هزار کارمند خرده فروشی که در فروشگاه های خرده فروشی آن در سراسر جهان کار می کنند.

اپل گفت که رقم متوسط دستمزد کارمندان شامل حقوق پایه است که پاداش، کمیسیون و ارزش منصفانه سهام عدالت نیز شامل آنها می شود.

در حالی که سهام اپل در تقویم سال ۲۰۱۹ تقریباً ۸۹ درصد رشد کرده است، در طول دوره مالی همین سال ۲۰۱۹ سهام این شرکت در واقع ۲٪ کاهش داشته اشت.

بیانیه  سندی است که راجع به شفافیت مالی و بورس اوراق بهادار تنظیم می شود.

کد خبر: ۱٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha