۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
ارزآوری ۳۶۰ میلیون دلاری با اجرای طرح صادرات گاز مایع
مدیر پروژه صادرات دریایی ال پی جی بندر عباس اعلام کرد

ارزآوری ۳۶۰ میلیون دلاری با اجرای طرح صادرات گاز مایع

مدیر پروژه صادرات دریایی ال پی جی (گاز مایع) بندر عباس گفت: با بهره برداری از پروژه صادرات دریایی گاز مایع، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن گاز مایع صادر می‌شود.

به گزارش بازار، علی چنانی افزود: این پروژه، جلوگیری از تاثیرات منفی زیست محیطی را به همراه دارد و سبب بهره برداری بهتر از فرآورده های پالایشی خواهد شد. با توجه به ظرفیت این پالایشگاه ها، صادارت دریایی به شیوه مخزن دار یا انتقال از طریق خطوط به کشتی، در نظر گرفته و آغاز شد.

وی تصریح کرد: آغاز این طرح از ۲۸ تیر سال ۱۴۰۱ و طی ۶۰ روز کار شبانه روزی با استفاده از تمامی ظرفیت تاسیسات شامل ذخیره سازی، بارگیری، دریافت از اسکله، عملیات پایپینگ، الکتروموتورها و کمپرسورها در دستور کار قرار گرفت و با انتقال گاز مایع به اسکله شهید باهنر و بارگیری مستقیم کشتی، این اتفاق برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه رخ داد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: با بهره برداری از این تاسیسات، از هدرروی ال پی جی تولیدی پالایشگاه ها که فرآورده ارزشمندی است، جلوگیری شده و ارز آوری معادل ۳۶۰ میلیون دلار در سال برای کشور به ارمغان می آورد. همچنین، حدود ۲۰۰ نفر نیز به طور مستقیم، مشغول به کار می شوند.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha