۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین شود/ ضرورت مقابله با قاچاق در استان سمنان
استاندار سمنان:

سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین شود/ ضرورت مقابله با قاچاق در استان سمنان

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به اینکه باید راهکارهای ویژه را برای مقابله با قاچاق اتخاذ کرد اما این قوانین سبب ضرر دیدن دامداران و کشاورزان استان نشود، گفت: سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران استان تامین شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر ظهر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران ضمن بیان اینکه مقابله با قاچاق سوخت خوب است اما نباید سخت گیری ها به دامداران و کشاورزان ضرر برساند، ابراز کرد: می بایست سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین شود.

وی با بیان اینکه کمک و مساعدت به دامداران و کشاورزان در تامین سوخت و دوری از سختگیری بی مورد باید در سطح استان صورت گیرد، ابراز کرد: نیاز است تا این سهمیه اختصاص یافته برای بخش کشاورزی و دامپروری در موارد در نظر گرفته شده خود استفاده شود و انحرافی به وجود نیاید.

استاندار سمنان با بیان اینکه ارکان تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، انرژی، تفکر و بضاعت مضاعف هستند، گفت: یکی از راه های کمک به تولید داخلی مبارزه با قاچاق کالا است.

آشناگر گفت: فرمانداران تلاش خود را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کار گیرند تا با برگزاری جلسات بیشتر، ضمن هماهنگی بهتر و عملکرد مطلوب تر، شاهد کاهش هرچه بیشتر قاچاق کالا در سطح استان باشیم.

وی افزود: تغییر نگاه مالی و سرمایه گذاری از بانک‌ها به بازار سرمایه و بورس، یک نگاه بنیادی و هوشمندانه است تا بتوان از این بازار گسترده برای تامین مالی کارخانجات و شرکت ها استفاده و در نهایت به رونق و جهش تولید کمک کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه نیاز است تا یک نگاه ‌مشترک در بین تمامی ارکان مرتبط در بحث قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای بخشنامه ها و آیین نامه های ایجاد شود، ابراز داشت: باید از اقدامات موازی و بی نتیجه جلوگیری شود.

آشناگر با بیان اینکه گزارش کار فرهنگی در آمار و اطلاعات ارائه شده ضعیف است اما پایه و اساس کار در مبارزه با قاچاق کالا نیاز به تغییر نگرش مردم است، افزود: مردم باید بدانند با استفاده از کالای ایرانی، کارگران و افراد خانواده هر ایرانی از محل این تولید منتفع شده و افراد خانواده ایرانی کسب روزی می کند و این مهم نیازمند کار فرهنگی قوی و مداوم است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱۷٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha