۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
افزایش تولیدات سایپا آذربایجان امید بخش است
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس:

افزایش تولیدات سایپا آذربایجان امید بخش است

تبریز- منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولیدات سایپا در تبریز برای بخش اقتصاد و اشتغال این منطقه بسیار امیدبخش است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت سایپا آذربایجان، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا میرتاج الدینی در بازدید از  شرکت سایپا ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه کارگران این شرکت برای توسعه صنعت خودروسازی کشور، افزود: بدون تردید چرخه تولید کشور نیازمند کارگران خدومی است که با جان و دل در مسیر تعالی و اعتلای تولید ملی می‌کوشند و امید را به بخش های مختلف اقتصادی تزریق می‌کنند.

وی اظهار داشت: اینکه شرکتی بتواند در اوج تحریم‌های ظالمانه افزون بر ۳۰ درصد بر تولیدات خود افزوده و فروش محصولات خود را چند برابر کند و سالانه از طریق صادرات برای کشورمان ارزآوری کند، بسیار امیدوارکننده بوده و نوید روزهای خوب اقتصادی را می دهد.

میرتاج الدینی ادامه داد: شرکت سایپا آذربایجان سال گذشته توانسته است علاوه بر قراردادهای خوب بین المللی در حوزه اشتغال و جذب جوانان نیز عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد که این امر لازمه حمایت دولت و مجلس از چنین واحدهای تولیدی و صنعتی را اجتناب ناپذیر می کند.

وی ادامه داد: این روحیه جهادی کارگران زحمتکش آذربایجان شرقی و شهر صنعتی تبریز باید امسال نیز که توسط رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، شتاب بیشتری به خود بگیرد تا بتوانیم گام های محکم و مهمی در تحقق شعار سال و حل مشکلات صنعتی و اقتصادی مردم برداریم.

شرکت سایپا آذربایجان (صانع سابق) با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰ هزار سهم ۱۰ هزار ریالی در سال ۱۳۵۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بخش خصوصی و کمپانی هاوکرسیدلی انگستان با نام هاکسیران دیزل به منظور ساخت انواع موتورهای دیزلی پردور و تحت لیسانس موسسه هاوکرسیدلی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۵۷ در ناحیه صنعتی قراملک تبریز به بهره برداری رسید.

این شرکت تا پایان سال ۱۳۶۰ انواع مختلف موتورهای دیزلی را به صورت قطعات منفصله CKD از انگلستان وارد و پس از مونتاژ به بازار عرضه می کرد، سپس بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ سهامی کمپانی هاوکرسیدلی و بعد بخش خصوصی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و در سال ۱۳۷۵ پیرو اتخاذ اهداف جدید از سوی سازمان گسترش، این شرکت به عنوان یک شرکت موتورساز تامین کننده موتورهای خودروی شرکت های خودروساز شناخته شد.

سهام شرکت صانع به سال ۱۳۷۶ به شرکت پارس خودرو انتقال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت به این واحد خودروسازی واگذار شد و شخصیت حقوقی این شرکت نیز در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ از سهامی خاص به عام تبدیل و موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ISO۹۰۰۲ از آلمان گردید.

با توجه به خریداری شدن شرکت پارس خودرو توسط شرکت سایپا در سال ۱۳۸۰، شرکت صانع به صورت ۱۰۰% متعلق به شرکت مگاموتور که از شرکت های اقماری سایپا است و در حال حاضر نیز اقدام به تولید و ماشینکاری بلوک سیلندر و میل لنگ خودروی پراید می کند.

سایپا آذربایجان هم اکنون انواع قطعات خودروی پراید و تیبا شامل یاتاقان، میل لنگ، سیلندر، شفت، انواع کشوئی، انواع بلنگ دنده و شفت را تولید و به بازار عرضه می کند.

کد خبر: ۱۷٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha