۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کشف ۶۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در ۵ ماه ابتدایی امسال
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران اعلام کرد

کشف ۶۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در ۵ ماه ابتدایی امسال

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران گفت: در بازرسی های انجام شده طی پنج ماه نخست امسال، ۳۱۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیارد تومان در زمینه کالای قاچاق تشکیل شده است.

به گزارش بازار، سعید محمدی پور افزود: در پنج ماه ابتدایی امسال، ۳۱۷ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از صنوف توزیعی و خدماتی استان تهران انجام و در نتیجه آن ۳۱ هزار و ۲۱۰ پرونده تخلف به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل و برای بررسی و تعیین تکلیف به مراجع مربوطه ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دراین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی در زمینه کالای قاچاق انجام شده است، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها ۲۴۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیارد تومان تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار و ۹۱۸ مورد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، بازرسین اتحادیه‌ها، بهداشت و درمان و پلیس امنیت اقتصادی برگزار شده، گفت: ارزش پرونده‌های حاصل از گشت‌های مشترک ۱۳۳ میلیارد تومان است.

محمدی پور همچنین از ارسال ۵۴ هزار و ۷۰۸ شکایت در پنج ماه نخست امسال به معاونت بازرسی خبر داد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۸۷ مورد متخلف و ۲۸ هزار و ۴۲۱ مورد غیر متخلف بوده‌اند.

نان و مرغ و گوشت در صدر شکایات مردمی
به گفته این مقام مسئول در مدت یاد شده، بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور و در گروه کالایی مربوط به نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر، و خودرو بوده است.


او گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم و یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir.۱۲۴) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha