۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
۹ محصول دامی خام از اردبیل به کشورهای همسایه صادر می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۹ محصول دامی خام از اردبیل به کشورهای همسایه صادر می‌شود

اردبیل - تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: امکان صادرات ۹ محصول دامی خام به کشورهای همسایه از استان اردبیل فراهم شده است.

بهلول تکلوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با هدف توسعه صادرات و افزایش ارزآوری به کشور بر اساس هدف‌گذاری انجام شده صادرات محصولات دامی خام به ۱۰ کشور همسایه از طریق گمرکات استان اردبیل انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته و با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه صادرات ورود پیدا کردیم تا با اخذ ۱۶۶ گواهی بین‌المللی صادرات و استانداردهای مورد نظر تنوع محصولات صادراتی را از مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا عسل و آبزیان شاهد باشیم.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: این محصولات به مقصد کشورهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، مالزی، ویتنام، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان انجام شده تا شاهد ورود این محصولات به بازارهای بین‌المللی باشیم.

تکلوی افزود: محصولات صادر شده خام دامی شامل سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ، پنج هزار قطعه ماهی و ۹۰۴ هزار عدد تخم‌مرغ بوده که با سهولت خاص و همراهی گمرکات استان به انجام رسیده است.

وی نظارت بر بسته‌بندی و استانداردسازی این محصولات صادراتی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همچنان تلاش می‌کنیم تا بر تعداد این محصولات و تنوع و کیفی‌سازی صادرات آنها کمک کنیم.

تکلوی اضافه کرد: استان اردبیل چهار درصد پروتئین کشور را تولید می‌کند و از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور به حساب می‌آید که قطعا در سال‌های آینده امکان تنوع‌بخشی به صادرات در این حوزه نیز وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha