۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در نوبت بررسی در صحن قرار گرفته است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در نوبت بررسی در صحن قرار گرفته است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی برای بررسی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شده و در نوبت بررسی در صحن قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص روند بررسی طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی، گفت: یکی از طرح‌هایی کمیسیون کشاورزی طی دو سال گذشته بر روی آن کار کرده و چالش بر انگیز نیز بوده و ناظرین کشاورزی منتظر هستند تا سرنوشت آن را بدانند پس از چندین مرحله بررسی در کمیسیون فایل نهایی آن به معاونت قوانین بررسی شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرادات طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی پس از چندین مرحله تبادل بین معاون قوانین مجلس و کمیسیون کشاورزی برطرف شد، ادامه داد: ماده واحده طرح مذکور و تبصره‌های آن به 10 ماده تبدیل و اشکالات آن را رفع شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی برای بررسی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شده و در نوبت بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: بر اساس این طرح 5 هزار ناظر کشاورزی که شرایط لازم را دارند طی پنج سال و پس از انجام آزمون داخلی در وزارت جهاد کشاورزی استخدام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح گفته شده است که ناظرین باید 24 ماه سابقه خدمت و بیمه به عنوان ناظر کشاورزی داشته باشند اما متاسفانه در برخی از سازمان‌های جهاد کشاورزی علی رغم فعالیت افراد، بیمه کمتری برای آنها پرداخت کرده اند که می‌توان این شرط را در صحن علنی تغییر داد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان بررسی این طرح و رفع ایرادات آن تاکید کرده ایم که آزمون به صورت داخلی و توسط وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود، گفت: مهمترین مشکل این طرح مسئله تامین مالی آن است و امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم برای تامین مالی این طرح را داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناظر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      با سلام. جناب اقای دکتر اکثر ناظرین با گذروندن مصاحبه و آزمون از طرف خود سازمانها مشغول شدن و سالها ناظر بودن . توی قرارداد ها هم فقط زمانی که ناظرااز طرف شرکتای خدمات کشاورزی بودن بیمه شدن و خیلی سال بیمه نشدن . تا همین ۳ سال پیش حقوق ماهیانه ناظر ۵۰۰ تومن بودش متاسفانه بدون هیچگونه بیمه ای . ناظرین کشاورزی متاسفانه این همه سال مظلوم واقع شدن . لطفا کمک کنید استخدام کمترین حق ناظرین هستش
    • ناظرین کشاورزی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 0
      با سلام و احترام جناب آقای دکتر اعظمی خواهشمندیم رفع ایرادات طرح ناظرین بنا به درنظر گرفتن شرایط آن ها تدوین و تصویب شود هر گونه مغایرت با شرایط مطلوب آن ها به منزله عدم جذب تمام ناظرین محسوب می شودچرا که آینده شغلی آن ها طبق تصویب طرح در هاله ای از ابهام باقی می ماند ودر هیچ ارگان دیگری با توجه به شرایط سنی آن ها پذیرفته نخواهند شد ....ناطرین جهاد کشاورزی استان خوزستان
    • خداویردی احمدی تک آغاج IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      3 0
      متشکر از خبری که توسایت گذاشته اید من به عنوان مهندس ناظر یک بار برای ناظر گیاهپزشکی وبار دیگر برای ناظر باغبانی امتحان داخلی داده ام سه باره امتحان بدم چرا ناظرین قبل ما امتحان داخلی برای استخدام نداده اند این امتحان داخلی سنگی کوچک پیش پای مهندسین ناظر کشاورزی نیس بعد ده پانزده سال انتظار
    • ناظر استخدامی سال ۹۳ IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 0
      لطف کتید تبصره ۵ ماده واحده این مصوبه را مبنی بر تعهد ۱۰ ساله برا استخدامی های سال ۹۳ حذف کنید و یا کاهش دهید این موضوع مشکلات فراوانی را برا افراد بوجود آورده خیلی ها قبل از استخدامی بیس از ۱۰ سال سابقه داشته اند
      • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
        1 0
        واقعاّ تعهد 10 ساله مشکلات بزرگی را برای این افراد بوجود آورده نیاز هست که این تعهد حذف یا کاهش پیدا کنه
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 0
      تعهد ۱۰ ساله خیلی مشکل سازه
    • ناظر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 0
      با سلام و سپاس از زحمات جنابعالی استدعا داریم کمک کنید عدالت اجرایی شود .این بی عدالتی هست که سالهای پیش خیلی از افراد به نام ناظر و صرفا با پارتی مدیریتها درحالیکه سابقه نظارتی نداشتند استخدام شدند و افرادی مثل من که ناظر بودیم جاماندیم ودر حال حاضر با این شرایط سنی هیچ شانس دیگری نداریم.