۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
فعالیت نصفه و نیمه پمپ بنزین ها در مازندران؛ آسمان متهم اصلی!
بازار گزارش می‌دهد؛

فعالیت نصفه و نیمه پمپ بنزین ها در مازندران؛ آسمان متهم اصلی!

ساری- تعطیلی و غیرفعال بودن یا فعالیت نصف و نیمه پمپ بنزین ها مانند برخی استانها، در مازندران هم درحالی است که متولیان امر مدام تاکید می کنند که گرمای هوا و افزایش سفر سبب بروز اختلال شده است.

بازار؛ گروه استان ها: کمبود سوخت طی روزهای اخیر در مناطق غرب مازندران به یک معضل فراروی مسافران و مردم منطقه تبدیل شده است و بیشتر جایگاه های سوخت منطقه حالت نیمه تعطیل هستند.

جایگاه داران کمبود سوخت را دلیل فعالیت نصفه و نیمه عنوان می کنند و این مسئله سبب بروز مشسکلات، ترافیک و صف های طولانی در مسیر برخی پمپ بنزین ها شده است و همچنان مسئولان امر تاکید می کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد.

شهرگردی برای چند لیتر بنزین

تامین سوخت خودرو طی روزهای اخیر برای مالکان خودرو در غرب مازندران به یک دغدغه تبدیل شده است و باید پس از طی کیلومترها در شهرهای مختلف خود را به پمپ بنزین برسانند و در صورت تعطیل نبودن اقدام به سوخت گیری کنند.

محمدی شهروند تنکابنی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت که دو روز قبل به دلیل نداشتن بنزین در جایگاه های تنکابن مجبور به سفر به شهرستان های حاشیه از جمله چالوس شدم تا بتوانم چندلیتر سوخت گیری کنم.

وی با اظهار این که کمبود سوخت و تعطیلی پمپ بنزین ها در مناطق غربی استان یک معضل و دغدغه است، افزود: مسئولان، سفر بیش از حد مسافران و افزایش مصرف را دلیل کمبود اعلام می کنند.

فعالیت نصفه و نیمه پمپ بنزین ها در مازندران| آسمان متهم است

برخی جایگاه ها غیرفعال هستند

یک راننده خطی نوشهر و چالوس نیز با اظهار اینکه طی چند روز اخیر از سه جایگاه پمپ بنزین و یک جاگاه شهری فقط یک جایگاه در ساعت محدودی اقدام به عرضه بنزین کرده است، گفت: عصر به بعد بیشتر جایگاه تعطیل هستند و ورودی آن با مانع، مسدود می شود.

جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که کمبود سوخت سبب شده تا بیشتر وقت خود را برای رفتن به جایگاه ها برای تامین سوخت سپری کنیم، افزود: همچنین به دلیل کمبود سوخت مجبور هستیم عصر به بعد دست از کار و رانندگی بکشیم.

وی خواستار تلاش مسئولان برای جبران کمبودها شد.

کمبود سوخت در جایگاه های غرب مازندران درحالی است که به گفته تانکرداران این صنف مشکلی برای انتقال سوخت ندارد اما مهمترین مسئله کمبود تولید بوده که منجر به بروز مشکلاتی شده است.

فعالان این حوزه با اظهار این که در سال های قبل نیز با ورود مسافران و گردشگران روبرو بودیم اما چالش کمبود سوخت نداشتیم، مهمترین مشکل در بروز مسئله سوخت را مدیریت ذخایر در غرب مازندران مطرح کردند.

در حالی که مردم و مسافران وجایگاه داران از کمبود سوخت گلایه دارند، متولیان شرکت های پخس فراورده های نفتی در مازندران همچنان بر نبود مشکل در عرضه سوخت تاکید می کنند.

تورج امانی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران – چالوس مشکل عدم توازین عرضه و تقاضای مصرف در منطقه را به دلیل هجوم بی سابقه و ترافیک های سنگین بین شهری را سبب بروز اختلال در تردد نفتکش ها مطرح کرد و گفت: این مسئله سبب می شود در نهایت به برخی از جایگاه ها سوخت به موقع نرسد.

وی گفت: اگر کنترل ترافیکی به موقع صورت گیرد و صرفه جویی در اولویت قرار گیرد، می توانیم سوخت رسانی بی وقفه داشته باشیم و امسال به دلیل رفع محدودیت های کرونایی و افزایش مسافرت ها در ماه اخر تابستان به رغم آن که نفتکش ها به موقع اعزام می شوند در ترافیک های شهری و بین شهری گرفتار و برخی جایگاه ها ممکن است با وقفه در سوخت رسانی مواجه شوند.

امسال به دلیل رفع محدودیت های کرونایی و افزایش مسافرت ها در ماه اخر تابستان به رغم آن که نفتکش ها به موقع اعزام می شوند در ترافیک های شهری و بین شهری گرفتار و برخی جایگاه ها ممکن است با وقفه در سوخت رسانی مواجه شوند

وی ادامه داد: فرض آن که در یک ناحیه ۱۵ جایگاه داریم حتما ۸۰ درصد جایگاه ها در مدار قرار دارند و به اندازه نیاز مصرف سوخت وجود دارد.

فعالیت نصفه و نیمه پمپ بنزین ها در مازندران| آسمان متهم است

در عین حال مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی سازی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: درپی افزایش شمار مسافران به دلیل افزایش درجه گرما، میزان عرضه سوخت نسبت به ماه های قبل با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه بود ولی شاهد کندی انتقال فرآورده به جایگاه ها بودیم.

هیچ برنامه ای برای گرانی سوخت وجود ندارد

سبحان رجب پور با بیان این که تمام توان بر این است که سوخت رسانی را انجام دهیم، گفت: هیچ مشکلی درباره سوخت رسانی وجود ندارد و به دلیل محدودبودن نفتکش ها و سکوهای بارگیری و ترافیک جاده ای و زمانبربودن انتقال جاگاه ها شاهد بروز مشکلاتی بودیم.

وی با اظهار این که ۲۰ میلیون خودرو بنزین سوز وجود دارد، گفت: اگر هر خودرو یک لیتر صرفه جویی داشته باشد نه تنها مشکلی در تامین نخواهیم داشت بلکه می توانیم ۱۰ میلیون لیتر بنزین نیز صادر کنیم.

رجب پور خواستار کاهش درجه کولر خودروها شد و گفت: امکانات حمل وبارگیر محدود است و شایعاتی درباره گرانی بنزین صحت ندارد.

وی گفت: سهمیه کارت های سوخت برقرار است و هیچ برنامه ای از سوی وزارت نفت برای تغییر نرخ سوخت وجود ندارد.

بیش از ۲۵۰ پمپ بنزین در مازندران وجود دارد و غیرفعال بودن برخی از جایگاه در سایه افزایش سفر سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است و تدبیر وبرنامه ریزی و مدیریت عرضه سوخت برای رفع مشکلات الزامی به نظر می رسد.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حشمت IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 1
      تا زمانی که شهرهای غربی مازندران تبدیل به یک استان نشوند این وضعیت ادامه دارد.