۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۳۲۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات استان سمنان محکوم شدند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان:

۳۲۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات استان سمنان محکوم شدند

سمنان - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۲۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات استان محکوم شدند، گفت: این میزان برخورد با مختلفان نسبت به سال ۹۷، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حسن اسلامی راد پیش از ظهر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری از عزم جدی مسئولان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته ۵۶۲ میلیارد ریال اقلام قاچاق کشف شده است. 

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در استان سمنان طی سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۵.۵ درصد افزایش داشته است، افزود: آمارها نشان از افزایش تشکیل پرونده های بالای ۵۰۰ و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته می‌دهند که حاکی از عزم جدی در برخورد با افراد اصلی و دانه درشت ها در بحث قاچاق کالا و ارز است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی در سطح استان انجام شد، گفت: در بحث جریمه پرونده های تعزیرات حکومتی نیز، مبلغ ۴۹‌میلیارد ریال جریمه در سال ۹۸ توسط تعزیرات حکومتی وصول شده است.

اسلامی راد بیان کرد: در حوزه کالاهای سلامت محور نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که در این‌ خصوص ۶۴۰‌ مورد گشت و شش هزار و ۲۶ بازدید صورت گرفته است همچنین از این‌ موارد بالغ بر ۱۶ هزار  قلم کالا در این حوزه با ارزش ریالی یک میلیارد ریال کشف شده است.

وی افزود: در بحث فرآورده های نفتی و مشتقات آن نیز از نیروگاه های سمنان و شاهرود ۲۴ مورد بازدید و از مصرف کننده های جز و کل در استان نیز بیش از دو هزار مورد و مجاری عرضه سوخت نیز بالای هشت هزار مورد بازدید در سال ۹۸ صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق سمنان گفت: در حوزه اداره کل دامپزشکی نیز ۱۳۴ مورد گشت مشترک و کنترل تردد در خصوص دام‌های سبک و سنگین در سال ۹۸ صورت‌گرفته است.

اسلامی راد بیان کرد: شعار جهش تولید توسط مقام ‌معظم ‌رهبری برای سال جاری تعیین شد که مبارزه با قاچاق کالا یکی از مولفه های تحقق این ‌مهم است که هرچه بتوانیم در این حوزه موفق تر عمل کنیم، می توانیم ‌تاثیرگذاری بیشتری در تحقق شعار سال داشته باشیم.

کد خبر: ۱۷٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha