۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
بلوار پیامبر اعظم(ص) بهترین بستر سرمایه‌گذاری در قم است| رفع مشکل کمبود پارکینگ
شهردار قم در مراسم بهره‌برداری از ۴۰ پروژه شهری:

بلوار پیامبر اعظم(ص) بهترین بستر سرمایه‌گذاری در قم است| رفع مشکل کمبود پارکینگ

قم- سقائیان‌نژاد، شهردار قم با بیان اینکه نیت ما در پروژه‌ها حفظ شأن قم است، گفت: یکی از بسترهایی که می‌تواند در قم در جذب سرمایه‌گذار و تولید خدمت موفق باشد، بلوار پیام اعظم(ص) است.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین بهره‌برداری و افتتاح ۴۰ پروژه مدیریت شهری قم و افتتاح مجتمع خدماتی تفریحی کهکشان غدیر امروز سه‌شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار قم، رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر سقائیان نژاد شهردار، سید مهدی قریشی و ابوالقاسم مقیمی دیگر معاونان استاندار، ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی استان، اعضای شورای اسلامی شهر قم و معاونین شهردار به همراه شماری از مدیران استانی و شهری برگزار شد.

این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف شهری مانند عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی اجتماعی، فضای سبز، پسماند و… بوده است.

از مهم‌ترین پروژه‌های این مرحله از افتتاحیه‌های مدیریت شهری قم همزمان با هفته دولت می‌توان به بهره‌برداری از پروژه سرمایه‌گذاری کهکشان غدیر با ۲۸۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

مجموع اعتبارات افتتاحیه‌های این دوره طرح‌های شهرداری، بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای مجتمع خدماتی تفریحی کهکشان غدیر افزون بر ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم شهرداری از آن مربوط به عرصه و مجوزات مربوطه است.

این طرح شاخص خدماتی تفریحی از سال ۹۵ در ۳۲ هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار متر عرصه وارد فاز اجراشده بود که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن حدود ۱۳۵ اشتغال مستقیم ایجادشده است.

افزایش سرانه خدماتی، تفریحی و گردشگری، افزایش ساعت ماندگاری زائران و اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر از اهداف مهم این پروژه خدماتی تفریحی است.

بلوار پیامبر اعظم(س) بهترین بستر سرمایه‌گذاری در قم است| رفع مشکل کمبود پارکینگ

شهردار قم در آیین بهره‌برداری از ۴۰ پروژه شهری قم و پروژه سرمایه گذاری کهکشان غدیر گفت: در قم یکی از بسترهایی که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار و تولید خدمت موفق باشد، بلوار پیام اعظم(ص) است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در هر کاری نیت و هدف بسیار مهم است، اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی و انسجام در عمل از ارکان اصلی یک اقدام است.

وی با بیان اینکه نیت ما در پروژه‌ها حفظ شان قم است، مطرح کرد: در مباحث فضای سبز نیز خوشبختانه اقدامات بسیار مؤثری انجام‌شده است.

شهردار قم ادامه داد: ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ پروژه افتتاح‌شده است در شرایطی که بودجه شهرداری در حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال نیز حدود چند هزار میلیارد تومان پروژه در قم افتتاح می‌شود، عنوان کرد: تولید خدمت با مردم است و هدف ما آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب در این زمینه است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه متأسفانه در کشور، سرمایه‌گذار جایگاه خود را پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: در قم یکی از بسترهایی که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار و تولید خدمت موفق باشد، بلوار پیام اعظم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مجموعه مدیریت استان، در تلاش هستیم زیرساخت‌های این منطقه حاضر شود، تصریح کرد: همچنین تملک‌هایی که باید در این منطقه انجام شود، نیز در حال پیگیری است.

شهردار قم با بیان اینکه ظرفیت ۶ هزار پارکینگ خودرو و ۲ هزار و ۱۰۰ پارکینگ موتور در قم داریم، یادآور شد: متأسفانه نیاز شهر بسیار بیش‌تر از این ظرفیت است و پیگیری‌های لازم در خصوص تخصیص زمین برای شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور وعده دادند که ۲۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف جمکران به پارکینگ اختصاص یابد که می‌تواند در مراسم‌های مختلف ازجمله نیمه شعبان بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ پارکینگ در سال ۱۴۰۲ آغاز و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده نیز به بهره‌برداری برسانیم، ابراز کرد: به ثمررساندن این پروژه‌ها تنها با وحدت و همدلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد شادابی و نشاط برای مردم است، ابراز کرد: در کنار ایجاد شادابی و نشاط رویکرد آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای فرهنگ‌سازی نیز دنبال می‌شود.

بلوار پیامبر اعظم(س) بهترین بستر سرمایه‌گذاری در قم است| رفع مشکل کمبود پارکینگ

بسیاری از کلان‌شهرها عملکرد خود را با شهرداری قم مقایسه می‌کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در این مراسم گفت: به‌جز برخی پروژه‌های شاخص مانند فرودگاه و مونوریل، سایر پروژه‌های نیمه کار قم در کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

ابراهیم معتمدی اظهار داشت: نظام مسائل اصلی استان قم در مباحث مختلف به‌صورت دقیق شناسایی و احصا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، ادامه داد: بعد از افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌کاره عمرانی، کلنگ پروژه‌های جدید استان به زمین زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری قم در هفته دولت حدود یک هزار میلیارد تومان از آن مختص به مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: افزون بر یک‌سوم آن در حوزه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی بوده است.

معتمدی با تأکید بر اهمیت مساله سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی، عنوان کرد: برای تأمین منابع پایدار توسعه و رشد شهری هیچ راهی جز حمایت از بخش خصوصی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: شهرداری قم عملکرد قابل‌توجهی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری داشته و هم‌اکنون بسیاری از کلان‌شهرهای کشور عملکرد خود را با اقدامات شهرداری قم مقایسه می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به وفاق و اتحاد بین مسئولان استانی و شهرداری، اضافه کرد: شرایط مطلوبی برای خدمت‌رسانی و توسعه همه‌جانبه قم به وجود آمده است.

بلوار پیامبر اعظم(س) بهترین بستر سرمایه‌گذاری در قم است| رفع مشکل کمبود پارکینگ

۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز طی سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹۱ پروژه شهری به میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال ۳ هزار میلیارد تومان پروژه شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین اسلامی اظهار داشت: از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه هفته دولت قم، حدود هزار میلیارد تومان از آن مربوط به پروژه‌های مدیریت شهری است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری ۱۹۱ پروژه شهری به میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال ۳ هزار میلیارد تومان پروژه شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اتحاد و یگانگی و هماهنگی بین مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی استان قم، ادامه داد: خدمت به مردم و تسریع در انجام طرح‌های عمرانی، جلوه مهم این اتحاد و هماهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری عرضه معوض قابل‌واگذاری برای ساماندهی هسته مرکزی، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و معضلات حاشیه‌نشینی به شهرداری قم اختصاص‌یافته است.

اسلامی اهمیت مبحث سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش خصوصی مکمل فعالیت‌های اقتصادی دولت است و ورود حاکمیت به این مباحث از سر اجبار است.

وی بابیان اینکه نگاه به سرمایه‌گذاری در قم اصلاح‌شده و روند کنونی نیز به‌صورت مستمر در حال تکمیل است، یادآور شد: در مساله سرمایه‌گذاری، اهلیت سرمایه‌گذاری باید موردتوجه باشد.

فرهنگسرای مجازی «سرای شهر» در قم رونمایی شد

امروز همچنین از سامانه برخط فرهنگسرای مجازی با عنوان «سرای شهر» باهدف ایجاد فضای تعاملی بین شهروندان و شهرداری با برخورداری از امکانات مختلف حوزه مدیریت شهری قم به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی رونمایی به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این مراسم اظهار داشت: سامانه برخط سرای شهر با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برای ایجاد ارتباط دوسویه بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، در قالب این نرم‌افزار و فرهنگ‌سرای مجازی آن، امکان ثبت‌نام دوره‌های مختلف و همچنین فضای تعاملی بین شهروندان و شهرداری به وجود آمده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در قالب این سامانه به نحوی میز خدمت مجازی شهروندان عملیاتی شده و نظرات شهروندان مورداستفاده و بازخورد آن مورداستفاده مدیران در تصمیم‌گیری‌های شهری خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha