۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
۹۷ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی در سه ماه اول سال محقق شد| پیش بینی تحقق مالیات تا  ۱۱۰ درصد!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

۹۷ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی در سه ماه اول سال محقق شد| پیش بینی تحقق مالیات تا ۱۱۰ درصد!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان مالیات تحقق پیدا کرده است.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی از اخذ درآمدهای مالیاتی در کشور بیان کرد: حدود ۴۴۰ هزار میلیارد تومان در بحث مالیات های مستقیم در بودجه سال ۱۴۰۱مد نظر قرار گرفته بود.

وی تاکید کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان مالیات تحقق پیدا کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از این رو شرایط، شرایط خوبی است و اگر این شرایط به همین منوال پیش رود بیش از ۱۱۰ درصد تحقق منابع مالیاتی را در کشور خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم صرف یارانه برای تهیه کالای اساسی از سوی مردم گفت: به هر حال مردم نظرات مختلفی دارند. مردم مشکلات زیادی دارند و برخی به ما مراجعه می کنند و به ما می گویند که بدهکار هستند و می توانند از طریق این منابع اقساط خود را پرداخت کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین ممکن است فردی در روستا نیازی به خرید گوشت نداشته و نیاز به پول نقد داشته باشد،بنابرین نظرات در این بخش متفاوت است و به نظر می رسد اگر مدیریت این کار، تلفیقی از این دو کار باشد، می شود کار را بهتر پیش برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: از گذشته و طبق توافق صورت گرفته بنا بر این بود که زیر ساخت های ایجاد کالابرگ تا شهریور ماه عملیاتی شود. بنده فکر می کنم زیرساخت ها و منحصر کردن کارت الکترونیکی به کالا و فروشگاه هایی که بتواند با آن کالابرگ کار کند، هماهنگی سختی دارد. با این حال دولت اهتمامی در این بخش ندارد و امیدواریم این موضوع تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      واقعا علت فرار مالیاتی تو کشور ما چیست. واقعا چرا فرار می کنند. علت چیست... از حقوق کارگران بیچاره مالیات کم میشه. ولی میگن بضی هم هستند اندازه یک کار گر. نظم رو درخودشون اجازه نمیدن چرا...